Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:35:37 GMT

بانک‌ها به جای بنگاه داری از تولید حمایت کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۷۶۷۶

بانک‌ها به جای بنگاه داری از تولید حمایت کنند

گروه استان‌ها ـ مدیرکل بازرسی استان البرز با بیان اینکه بانک‌ها به جای بنگاه داری لازم است از تولید حمایت کنند ، گفت: کشمکش دستگاه‌های اداری سد راه تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، احمد علی آبادی فراهانی در پانزدهمین نشست کمیسیون سرمایه‌گذاری، پول و بانک اتاق بازرگانی البرز که با حضور بازرس کل امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور  و رئیس دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی این سازمان همراه بود ، اظهار داشت: نگاه ما در استان، حمایت از بخش تولید و ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی و توسعه این بخش بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اشکال بخش خصوصی این است که گرفتار تضاد در دستگاه‌های دولتی شده است و دلیلش این است که به منظور پیگیری مشکلات اقتصادی کارگروه‌هایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و یا تنظیم بازار را در سطح وزارت خانه‌های مختلف داریم که هر کدام مصوبات خاص خود را دارند و این افتراقی که در سطح دستگاه‌های اجرایی در بحث  تصمیم گیری‌ها وجود دارد مانعی جدی  بر سر راه تولید  است.

یک ترامپ در امریکا و 99 ترامپ در داخل ایران داریم/ کارفرماهای دولتی تولیدکننده داخلی را تحریم نکنندیادداشت اقتصادی| نگاه جزیره‌ای باز هم گریبان تولیدکنندگان را گرفتنظارت بر واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد تشدید می‌شود

مدیرکل بازرسی استان البرز ، گفت : هر کدام از دستگاه‌های اجرایی به نحوی می‌خواهند به تولید کمک کنند اما در عمل کشمکش‌های میان آنها سبب بروز مشکل برای حوزه تولید است.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا به جد پای کار ایستاده است تا بانک‌ها از بنگاه داری خارج شده و به جای نگاه سودآوری از تولید به دنبال پیاده سازی دیدگاه حمایت از تولیدکنندگان باشند که در این مورد نیاز به اعمال تصمیماتی نه در سطح استانی بلکه در سطح  ملی است.

فراهانی با بیان اینکه رویکرد بانک‌ها باید حمایت از تولید باشد ، گفت: بانک‌ها نباید به سمتی حرکت کنند که با سودآوری از حوزه تولید به سرمایه‌گذاری برای ورود کرده و باید نگاه خود را معطوف به تولید و کمک به آن کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد معلمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان تربت‌حیدریه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگران اشاره و اظهار کرد: بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند و از بنگاه داری خود داری کنند، چرا که ثروت اندوزی بانک‌ها برای مردم سودی ندارد، لذا پولی که از مردم سپرده گذاری می‌شود باید به سمت تولید هدایت شود.

امام جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین مراکز ایجاد اشتغال و حرفه آموزی است که تقریباً آموزش‌های آن رایگان است که می‌توان با مهارت‌هایی را که افراد طی می‌کنند وارد بازار کار شد.

وی گفت: بخش مهمی از بیکاری و اشتغال زایی متوجه مسؤولان است اما بخش عمده آن متوجه مردم است، چرا که کار فراوان است و باید فرهنگ آن نهادینه شود، لذا اینکه در خانه بنشینیم و منتظر باشیم کار به سراغ ما بیاید به خود و خانواده خود ظلم کرده‌ایم.

معلمی بیان کرد: شوراها یکی از مهم‌ترین مظاهر مردم سالاری است و نباید کار سیاسی و جناحی انجام شود و اعضا درگیر اختلافات درون گروهی شوند که دود آن به چشم مردم می‌رود.

امام جمعه تربت‌حیدریه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات شوراها شناسایی موانع تولید است و برای رفع این مهم تمام تلاش خود را انجام دهند و این مهم نیازمند برنامه ریزی است.

کد خبر 6089090

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند