Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدمحمدمجتبی حسینی »معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشنواره سراسری تئاتر آیات به میزبانی خراسان شمالی پیام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در متن پیام «سیدمحمدمجتبی حسینی »آمده است:

هوالبصیر

هنر تصویر جهان هستی است و پدیده ها و چگونگی زیستن، نگریستن و اندیشیدن به این جهان در بستر هنر ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تئاتر نیز به گذشته، امروز و آینده جهان با زبان، بیان و شیوه اجرای زمان خود می نگرد و می اندیشد. تجربه ها، آموزه ها و منابع سرشار در فرهنگ و تاریخ و ادیان تاکنون منشا آثار هنری شده اند و هنوز در گنجینه های دینی و فرهنگی ما نکاتی نهفته است که قابلیت بیان هنری دارد. آیات و روایات دینی گرچه به شیوه هایی گفته شده اما منابع سرشاری است که ذهن پرسشگر و جستجوگر هنرمندان می تواند با توجه به مسایل جهان معاصر به آیات و روایات دینی بپردازد و با بیان نوین و متناسب با شرایط جامعه امروز، آثار هنری عمیقی را بر اساس آنها تولید و ارائه کنند. تئاتر هنر اندیشه و دعوت به اندیشیدن است و می تواند فرصت هایی را برای تفکر و بازاندیشی درباره روایت های دینی و اعتقادی فراهم کند.

جشنواره تئاتر آیات بر مسایل اعتقادی و دینی تمرکز دارد و می تواند با نگاه عمیق و دقیق به این مسایل در جهان و جامعه معاصر متمایز از رویدادهای دیگر قرار بگیرد و توجه و گفتگو در این زمینه را در هنرمندان منتقدان و مخاطبان طرح کند. جشنواره تئاتر آیات در دوره سوم قرار دارد و شایسته است با نگاه آسیب شناسانه و کارشناسی ابعاد هنری و اجرایی آن بررسی شود.

همراهی و همکاری هنرمندان گرانقدر تئاتر، نهادهای استان خراسان شمالی و همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در برگزاری سومین جشنواره تئاتر آیات قدر می دانم و سلامت و موفقیت را برای هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره از درگاه خداوند متعال خواستارم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر هنرمندان اندیشیدن پرسشگر جستجوگر زیستن نگریستن جشنواره تئاتر آیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد مهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در پیامی تصویری به هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» در فومن زادگاه «مرحوم کیومرث صابری» عنوان کرد: مرحوم صابری فومنی روزنامه‌نگار و چهره ای رسانه ای و مولف بود، مولفی که فصل نوینی در فعالیت‌های کاری خود باز و آغاز کرد.

وی تصریح کرد: صابری فومنی هنرمند و روزنامه نگاری بود که با ایمان و رعایت مرزهای اخلاق، طنز را در حوزه اجتماعی و سیاسی وارد جریان رسانه ای کشور کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آنگونه که دوران طنز را می توان به ۲ دوره قبل و بعد از صابری تقسیم کردو امروز پس از صابری هنوز طنز در کشور ما تقویت نشده است و تا جایگاهی که صابری داشت و برای این هنر ایجاد کرده بود، فاصله بسیار دارد.

هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» همزمان با ۱۱ اردیبهشت سال‌مرگ مرحوم «کیومرث صابری فومنی» ادیب و طنزپرداز معاصر و خالق نشریه «گل آقا» در زادگاه وی شهر فومن برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی طنز و رسانه (طنز پهلو) هم  در این مراسم گفت: هزار و ۱۲۹ اثر در پنج قالب شعر، داستان، کاریکاتور، کارتون، نثر و چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی به هشتمین‌جشنواره ملی طنز و رسانه ارسال شد.

عباس حسین نژاد افزود : این درحالی است که سال گذشته ۴۶۲ اثر به جشنواره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: بیشترین آثار ارسالی از استان تهران بود و استان‌گیلان هم از این نظر در رتبه ششم قرار دارد.

به گفته وی، ۱۲۱ رسانه رسمی در این جشنواره شرکت کردند که از این‌تعداد ۴۴۸ رسانه ثبت شده و ۶۸۱ رسانه شخصی بودند.

وی ادامه داد: طی توافقی با امور رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل کلاسهای آموزشی ویژه مطبوعات و رسانه ها اعلام آمادگی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان