Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شهرستان دشتستان به عنوان وسیع‌ترین شهرستان استان بوشهر دارای شش بخش است که دارای پراکنش گسترده بوده و برخی بخش‌های آن فاصله بسیار زیادی از مرکز شهرستان دارند.

با توجه به این پراکنش و گسترگی شهرستان دشتستان می‌طلبد که امکانات و زیرساخت‌های عمومی در بخش‌های مختلف به صورت مناسبی در این شهرستان ایجاد شود ولی تاکنون اینگونه نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه بهداشت و درمان بخش عمده امکانات در مرکز استان بوشهر مستقر شده است و دشتستان که به اندازه مرکز استان جمعیت دارد و گستردگی بیشتری دارد، تنها یک بیمارستان عمومی دارد.

بیمارستان شهید گنجی برازجان تنها بیمارستان جنرال شهرستان است که البته این بیمارستان هم در زمینه خدمات‌رسانی نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و از داشتن برخی امکانات و تجهیزات و دستگاه‌ها بی‌بهره است.

البته به غیر از بیمارستان و کمبودهای درمانی مشکلات دیگری نیز در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان وجود دارد که باید برای رفع این مشکلات تلاش ویژه‌ای صورت بگیرد.

یک بیمارستان کفاف نمی‌دهد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت اظهار داشت: در این دیدار نسبت به بیان مشکلات حوزه سلامت و راهکارهای رفع این مشکلات بحث و بررسی شد.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه یک بیمارستان کفاف شهرستان دشتستان با این وسعت و جمعیت را نمی‌دهد، ساخت و تکمیل بیمارستان دوم در این شهرستان را ضروری دانست.

وی با انتقاد از وضعیت تعداد تخت‌های بیمارستانی، کمبود امکانات و تجهیزات و نیز میزان اندک تخصیص دارو در استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه درمانی نسبت به متوسط کشور وضعیت ضعیف‌تری داریم.

بیمارستان جدید احداث شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زیرساخت‌ها و امکانات فعلی بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتستان جوابگوی نیازهای مردم نیست و نیاز است که ارتقا پیدا کند.

رضایی افزود: در این دیدار خواستار تخصیص تجهیزات مورد نیاز بیمارستان شهید گنجی برازجان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، بهیاران، پرستاران و نیروهای شرکتی بیمارستان، تسریع در تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی مرکز بستر درمان شبانکاره، تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی برازجان، رفع مشکلات درمانگاه‌های شهرها و روستاهای دشتستان، آموزشی شدن بیمارستان شهید گنجی برازجان و جذب نیروهای جدید شدیم.

دستور وزیر بهداشت برای بهبود وضعیت

وزیر بهداشت در نشست با مسئولان دشتستان با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت درمانی استان بوشهر و شهرستان دشتستان، دستوراتی را برای ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود خدمات حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان صادر کرد.

سعید نمکی از تلاش برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر از جمله دشتستان خبر داد و بیان کرد: توسعه تجهیزات و زیرساخت‌ها و اختصاص امکانات مناسب را دنبال می‌کنیم.

انتظار می‌رود بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان در سریع‌ترین زمان بازسازی و تکمیل شود و همچنین وعده‌های مسئولان تأمین اجتماعی برای تبدیل بیمارستان مهر برازجان به بیمارستان جنرال نیز محقق شود.

کد خبر 5125320

منبع: مهر

کلیدواژه: ابراهیم رضایی شهرستان دشتستان بوشهر سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز شهرکرد ایام فاطمیه عکس استانها شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا گرگان عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهرستان کرج بوشهر شهرستان دشتستان استان بوشهر راه اندازی زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید