Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی همدان از فعالیت هشت صندوق خُرد زنان روستایی در همدان خبر داد.

به گزارش برنا؛ احمد قدیمی گرجائی، مدیر جهاد کشاورزی همدان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه ناوگان و تجهیزات کشاورزی شهرستان همدان در دستور کار است، گفت: در این زمینه ۸۰ دستگاه تراکتور جدید به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان همدان افزوده شد که با این روند می توان شاهد افزایش راندمان و در نتیجه ارتقای بخش کشاورزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه در خصوص پیش روی مناسب طرح های کشاورزی در همدان نیاز به آموزش و اجرای طرح های ترویجی است، بیان کرد: آموزش زنان روستایی نیز در این خصوص در پیش گرفته شد چراکه زنان روستایی بازوان تولید هستند.

او در این راستا از فعالیت هشت صندوق خرد زنان روستایی در شهرستان همدان خبر داد و گفت: در راستای توانمندسازی زنان روستایی تعداد دو صندوق دیگر فعال خواهد شد.

قدیمی گرجائی در ادامه صحبت های خود به محصول تولیدی سیر در همدان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سیر همدان به لحاظ کمی و کیفی در سطح کشور مطرح است باید در زمینه برندسازی و معرفی مناسب این محصول قدم برداریم.

او ادامه داد: در حال حاضر سیرکاران همدانی به صورت انفرادی کار می کنند و در خصوص فرآوری این محصول نیز تنها به صورت سنتی فعال هستیم که همین وضعیت منجر به آن شد تا مکانی مشخص را برای فرآوری محصول با عنوان یک شهرک تخصصی فرآوری سیر در نظر بگیریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه هم اکنون استعلام های ایجاد این شهرک در مراحل پایانی قرار دارد، عنوان کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال آینده در زمینی ۳۰ هکتاری آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان زنان روستایی مدیر جهاد کشاورزی زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود

 سیدمحمدرضا سیدحسینی  در نشست تخصصی پنبه استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.
وی تصریح کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است.
حسینی تاکید کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین