Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حسن عادلی رییس سازمان نظام پزشکی قم گفت : بخشی از این کاهش مربوط ترس مردم از بیماری کروناست و بخشی دیگر نیز مربوط به پزشکان است که از پذیرش بیمار خودداری می‌کردند.

رییس سازمان نظام پزشکی قم عنوان کرد: البته بسیاری از پزشکانی که از پذیرش حضوری بیماران امتناع می‌کردند، به‌صورت تلفنی و یا اینترنتی شرح‌حال بیماران را دریافت و برایشان نسخه صادر می‌نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در این مدت اقدامات تشخیصی و درمانی غیراورژانسی در کلینیک‌ها و مطب‌ها و همچنین عمل‌های غیراورژانسی در بیمارستان‌ها کاهش یافته‌است.

عادلی گفت: همه انرژی و وقت پزشکان به درمان و کنترل بیماری کووید ۱۹ اختصاص یافته و باعث شده مراجعات غیرکرونایی کمتر باشد.

رییس سازمان نظام پزشکی قم یادآورشد: البته در روز‌هایی که استان در وضعیت قرمز و یا هشدار قرار داشت، کاهش مراجعه بیماران غیرکرونایی به مطب‌ها ۸۰ تا ۹۰ درصد بود، ولی مراجعه بیماران کرونایی به مطب‌ها به همین نسبت افزایش می‌یافت.

به گفته عادلی، پزشکان عمومی در خط مقدم مواجهه با بیماران کرونایی هستند و پس از آن‌ها، متخصص‌های عفونی، گوارش و فوق تخصص‌های ریه بیشترین پذیرش بیماران کرونایی را دارندو متخصصان جراحی و زیبایی بیشترین کاهش مراجعه بیماران غیرکرونایی را داشته‌اند.

رییس سازمان نظام پزشکی قم افزود: در جامعه پزشکی به دلیل کاهش آمار مراجعه بیماران درآمد این قشر کمتر شده و به دلیل ضرورت تامین اقلام بهداشتی برای پزشک و بیماران، هزینه‌ها بیشتر شده‌است.

به گفته عادلی، بیش از سه هزار پزشک، ماما و کارشناس پروانه دار عضو سازمان نظام پزشکی استان قم هستند.

هم‌زمان با کاهش قابل توجه شمار مبتلایان به کرونا در قم، وضعیت کرونایی این استان از روز بیستم دی‌ماه به حالت آبی درآمد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom @ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی قم بیماران کرونایی مراجعه بیماران ویروس کرونا مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی