Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: طرح «شهروند دیپلمات» از کنش گران بین‌المللی می‌خواهد به شهر و شهرداری اصفهان برای گسترش ارتباطات بین‌المللی کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی صبح امروز -سه شنبه ۳۰ دی ماه ۹۹- در جمع خبرنگاران در خصوص طرح «شهروند دیپلمات» اظهار کرد: فراخوان «شهروند دیپلمات» در شهر اعلام شده و از کنش گران بین‌المللی می‌خواهد به شهر و شهرداری اصفهان برای گسترش ارتباطات بین‌المللی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شهروند دیپلمات نوعی دیپلماسی غیررسمی است که در آن به ارتباطات مقامات غیررسمی برای توسعه همکاری‌ها اشاره شده و پلی از سوی اصفهان است به سوی شهرهای خواهرخوانده و سازمان‌های بین‌المللی که اصفهان در آن‌ها عضویت دارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد پل‌های ارتباطی برای رفع مشکلات از جمله وظایف اصلی این اداره کل است، افزود: مهرماه سال ۹۸ در برنامه‌ریزی‌ها به این نتیجه رسیدیم که برای تقویت ارتباطات بین‌المللی شهرداری و ایجاد ارتباط مؤثر با شرکای خارجی باید گام‌های اساسی برداشته شود؛ یکی از این گام‌ها ارتباطات مؤثر با کشورهای خارجی است؛ اصفهان با ۱۳ شهر دنیا خواهرخواندگی رسمی دارد و در ۱۰ مجمع و سازمان بین‌المللی نیز عضو است اما برای پیمودن مسیر در جهت گسترش ارتباطات با چالش‌هایی رو به رو بودیم، زیرا چراغ ارتباط اصفهان با برخی از شهرهای خواهرخوانده کم فروغ شده بود.

حجتی ادامه داد: در آغاز فعالیت با موضوع ویروس کرونا مواجه شدیم و از آن به عنوان فرصتی مناسب استفاده کردیم چرا که کرونا شهرها را برای انتقال تجربیات و حفاظت از شهروندان کنار هم قرار داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گام نخست یعنی ایجاد ارتباطات مؤثر با شهرهای خواهرخوانده برداشته شده است، تأکید کرد: شهرداری ارتباط خوبی با تمام شهرهای خواهرخوانده و سازمان‌های بین‌المللی که عضو آن است، دارد و به زودی با شهر جدید «حیدرآباد» هندوستان خواهرخوانده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افزود: با توجه به تشدید شرایط کرونایی در هندوستان و ایجاد تغییراتی در شهرداری حیدرآباد امضا قرارداد خواهرخواندگی بین این دو شهر به تأخیر افتاده است، اما به زودی این مهم محقق می‌شود.

وی افزود: با استفاده از روابط بین‌المللی برای تعالی شهر و توسعه اقتصادی و گردشگری در این مسیر می‌توانستیم برنامه‌ریزی متفاوتی داشته باشیم، اما در برنامه‌ریزی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اگر ارتباطات منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی شود بهتر است از کنش گرانی که در شهر حضور داشته و توانمندی و ارتباطات بین‌المللی دارند، استفاده کنیم. از این رو طرح شهروند دیپلمات را از تیرماه ۹۹ کلید زدیم و از آن زمان تا آذرماه ۹۹ پروسه همراه سازی را انجام دادیم که یکی از همراهان شهرداری در این راستا وزارت امور خارجه به عنوان متولی ارتباطات خارجی بوده است.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 469397

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهروند دیپلمات طرح شهروند دیپلمات ديپلماسي شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ارتباطات بین المللی شهرهای خواهرخوانده گسترش ارتباطات شهرداری اصفهان شهروند دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 748218

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • قیام علیه جنایات اسرائیل برگرفته از وجدان بیدار جهانیان
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم