Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:13:50 GMT

مردم زنجان به هشدارهای هواشناسی توجه جدی کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۲۸۹۹۰

مردم زنجان به هشدارهای هواشناسی توجه جدی کنند

محمدرضا رحمان نیا، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وزش باد نسبتا شدید تا شدید از بعدازظهر روز گذشته /دوشنبه ۲۹ دی ماه جاری/ در این استان آغاز شده است و تا روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: برف و کولاک نیز از عصر چهارشنبه تا اواخر پنجشنبه /۱ تا ۲ بهمن ماه/ مناطق مختلف این استان را فرا خواهد گرفت و میزان دما نیز از پنجشنبه تا یکشنبه /۲ تا ۵ بهمن ماه/ با کاهش مواجه شده و هوا سرد و یخی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمان نیا، تصریح کرد: با توجه به وضعیت جوی حاکم بهتر است مردم به توصیه های کاربردی "احتیاط در تردد از مسیرهای کوهستانی،  خودداری از صعودهای ورزشی و انجام عملیات عمرانی و صرفه جویی در حامل‌های انرژی" و توصیه های کشاورزی "محافظت از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه ها، انتقال دام از واحدهای غیر ایمن به مکان های امن،  تهیه و تنظیم دمای واحدهای دامی و مرغداری، عایق بندی لوله‌کشی آب به منظور جلوگیری از یخ زدگی، عایق بندی و محافظت از کندوها و تغذیه کمکی کلنی ها و خودداری عشایر و دامداران از برای عبور از ارتفاعات" عمل کنند تا با تهدید و خطر جانی و مالی مواجه نشوند.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز گفت: وزش باد نسبتا شد تا شدید که از ظهر روز گذشته در زنجان آغاز شده است امروز /سه شنبه و چهارشنبه/ نیز ادامه خواهد داشت.

سونا صرفی با بیان اینکه بیشینه سرعت وزش باد در این استان بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است، افزود: از عصر فردا /چهارشنبه/ بارش برف در این استان آغاز شده و تا ظهر پنجشنبه ادامه خواهد داشت که در گردنه ها و مناطق بادگیر می تواند با کولاک همراه شود.

وی اظهار داشت: دمای هوای استان از اواخر وقت چهارشنبه شب نیز با افت مواجه شده و طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه نیز هوای سرد و یخبندان حاکم خواهد شد و پیش بینی می شود طی مدت یاد شده میزان دما در هیچ‌یک از مناطق این استان به بالای صفر نرسد.

صرفی، دمای فعلی شهر زنجان را ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و با بیان اینکه این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد کاهش دارد، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته گیلوان و چورزق در شهرستان طارم با دمای ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و زرین رود در شهرستان خدابنده نیز با دمای ۳- درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقطه این استان گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا بارش برف زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا بارش برف زنجان تغییرات آب و هوا بارش برف زنجان سازمان هواشناسی اخبار کنکور درجه سانتیگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، گفت: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می‌بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

سیدمحمد شعاعی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزاردهنده و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است. برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات موثر باشد.

او افزود: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی