Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام رتبه سوم تولید محصول کلزار در کشور را دارد.

«محمدعلی اقدسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت این محصول استراتژیک رفته است.

 

وی افزود: این محصول از نیمه دوم آبانماه در مناطق با شرایط کم آبی بویژه در شهرستان‌های گرمسیری مهران و دهلران در استان ایلام کشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اقدسی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ از این میزان ۲۸ هزار تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

 

وی تاکید کرد: استان ایلام رتبه سوم تولید محصول کلزا در کشور را دارا است، اما با این وجود کارخانه روغن کشی این محصول در شهرستان دهلران به علت کمبود اعتبار از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد برخورد است و بلاتکلیف مانده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام خاطرنشان کرد: با بهره برداری از طرح های سامانه گرمسیری و احیا، اراضی کشاورزی آبی استان توسعه می یابد و بدون شک کشت انواع محصولات کشاورزی به ویژه دانه های روغنی کلزا در دستور کار جهاد کشاورزی قرار می گیرد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت کلزا گیاه روغنی کلزا کلزا استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟