Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تقویت نهادهای مردمی همکار یکی از اقدامات مهمی است که باید در دستور کار قوه قضائیه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، سومین جلسه «کارگروه ملی مشارکت نهادهای مردمی با قوه قضائیه»، به منظور رفع موانع و تسهیل اجرای «دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه»، با حضور قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و اعضای کارگروه مزبور در سالن شهید بهشتی معاونت اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه هدف از برگزاری این نشست را رونمایی از سامانه جامع مشارکت نهادهای مردمی دانست که با همکاری اداره کل مشارکت های مردمی و سرمایه اجتماعی و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه راه اندازی و ایجاد شده است.

مسعودی‌فر با بیان این‌که تقویت نهادهای مردمی همکار یکی از اقدامات مهمی است که باید در دستور کار قوه قضائیه قرار گیرد تصریح کرد: با استفاده از سامانه جامع مشارکت نهادهای مردمی شاهد یک ارتباط دو سویه مابین نهادهای مردمی و ارکان قوه قضائیه خواهیم بود.

مسعودی فر اظهار کرد: ما به عنوان نهاد حاکمیتی در قوه قضائیه نیازمند کمک نهادهای مردمی برای رفع مشکلات و چالش های موجود هستیم. برای همکاری نهادهای مردمی باید شاخص هایی تعیین شود تا روند همکاری و مشارکت براساس این شاخص ها صورت پذیرد.

وی در پایان این نشست کلیه نهادهای مردمی فعال کشور را به همکاری با قوه قضائیه دعوت نموده و افزود: نهادهای مردمی با مراجعه به سامانه mosharekat.eadl.ir می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود جهت همکاری با قوه قضائیه اقدام نمایند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قوه قضائیه معاون قوه قضائیه قوه قضاییه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه مشارکت نهادهای مردمی نهادهای مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است