Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران نسبت به مشارکت شهرداری در ساخت سریالی که در آن کودکان کار را مافیا نشان می دهد به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش برنا؛ حجت نظری در جریان دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره سیاست‌های مدیریت شهری در مورد کودکان کار گفت: سال ۲۰۲۱ از سوی سازمان ملل با عنوان حذف کار کودک نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقر یکی از مهمترین دلایل گرایش کودکان به کار است و در شرایطی که خانواده در تنگنای معیشتی قرار دارند، چاره‌ای جز کار برای کودکان باقی نمی‌ماند.

او ادامه داد: متاسفانه بی‌توجهی به مسئولیت، شیوع کرونا و رکود اقتصادی منجر به افزایش کار کودکان شده است. در طرف مقابل برخی از دستگاه‌ها برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت خود اقدام به نشان دادن چهره کودکان کرده و آن‌ها را عضو شبکه‌های مافیایی، دارای درآمدهای نجومی، تبعه کشورهای دیگر، دزد، بی‌خانواده و امثال هم معرفی می‌کنند.

نظری افزود: اگر هم این کودکان در شبکه مافیایی گرفتار شده باشند، قربانی این شبکه‌ها هستند، نه عضو این شبکه‌های مافیایی. مدیریت شهری نیز گرچه مسئولیت مستقیم قانونی ندارد و بعد از رده‌هایی از جمله سازمان بهزیستی، وزارت کشور، وزارت کار، آموزش و پرورش قرار دارد اما در جبران کم کاری بسیاری از دستگاه ها، به این موضوع ورود کرده است.

او گفت: اخیرا سریالی به نام ملکه گدایان از شبکه نمایش خانگی پخش شده که معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی شهرداری در تولید این سریال حضور داشتند. اما متاسفانه محتوای این سریال برخلاف سیاست‌های شهرداری تهران است و با مافیایی نشان دادن کودکان کار، نفرت و خشم را علیه این کودکان تشدید می‌کند.

نظری اضافه کرد: تذکر جدی بنده خطاب به مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است و باید پاسخ بدهند که آیا بدون اطلاع از محتوای اثر اقدام به همکاری کردند و یا با اطلاع از محتوا و خلاف سیاست‌های کلی و برای ارتباطات شخصی و احیانا منافع شخصی از این دست تولیدات حمایت کنند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر اینگونه باشد مسئولان مربوطه صلاحیت فعالیت را ندارند و اگر چنین نیست باید پاسخگوی شورای شهر تهران باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری سریال ملکه گدایان شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود محمدی بعدازظهر سه شنبه در تذکر پیش از دستور یکصد و شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص رعایت مفاد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و حفاظت و صیانت از شأن و کیان شورا تذکر داد و گفت: بر اساس اختیارات قانونی در جایگاه رئیس شورا و به نمایندگی از اعضا به شهردار کرج تذکر می‌دهم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار کرج خاطرنشان کرد: شما به عنوان شهردار منتخب همین شورا، گاهاً خود را ملزم به رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری نمی‌دانید و چندین مرتبه نیز در مصاحبه‌ها و اقدامات، خارج از ضوابط و قوانین جاری وعده داده یا عمل کرده‌اید.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج و تعیین اولویت‌ها و پروژه‌های عمرانی شهر افزود: مصوباتی در جهت افزایش سطح خدمات رسانی در کلانشهر کرج تصویب شده که بسیاری از آنها روی زمین مانده است که البته هر یک به قدر کفایت زمان و انرژی می‌طلبد تا به نتیجه برسد لذا نباید فرصت سوزی شود.

محمدی با تاکید بر اینکه شهردار کرج انرژی خود را صرف اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر کند، بیان کرد: امیدواریم در ادامه مدیریت شهردار کلانشهر کرج شاهد رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باشیم.

کد خبر 6086893

دیگر خبرها

  • سریال‌های جایگزین نون خ و اژد‌ها چیست؟
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید