Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، وضعیت معابر شهری تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی مردم شهر دارد، به‌طورکلی اِلمان‌های شهری به همراه خیابان‌های خوش‌نما یک شهر مرده را به یک شهر زیبا تبدیل می‌کند، توجه گردشگران داخلی و خارجی گواهی بر این مسئله است.

یکی از وظایف شهرداری‌ها همین مسئله است، شهرداری‌ها باید به سمت شهر هوشمند smart city حرکت کنند، شهری که همه نیازهای اجتماعی - اقتصادی مردم با رعایت نکات زیست‌محیطی و ملاحظه نسل‌های آینده برطرف شود اما در بوشهر ماجرا چیز دیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از معضل کوچه‌های خاکی شهر بوشهر هرچند که به طور کامل درست نشده، حالا شهر درگیر خیابان‌هایی با آسفالت‌هایی است که حداقل‌های استاندارد را ندارند، خیابان‌هایی که متأسفانه زیبنده مرکز شهرستانی که دارای ثروت‌های عظیم نفت و گاز است نیست.

جدال ادارات

دیگر معضلی که به وجود آمده است جدال ادارات آب و گاز، برق، مخابرات و... در سوی دیگر شهرداری است که خود را پاسخگو نمی‌بینند.

ماجرا از این ‌قرار است که در کوچه‌ها منازل برای گرفتن انشعاب گاز یا آب آسفالت‌ها را تخریب می‌کنند حال ادارات می‌گویند شهرداری باید کوچه را ترمیم کند اما این اتفاق نمی‌افتد یا خیلی دیر به سرانجام می‌رسد.

جدای از کوچه‌ها خیابان‌ها هم از کیفیت آن‌چنانی برخوردار نیست، راننده تاکسی شهر بوشهر می‌گوید: به‌خاطر داشتن چالِ چوله‌ها و پروژه‌هایی که خراب می‌کنند و درست‌کردن آن معلوم نیست چه موقع انجام می‌شود سالانه مبلغ زیادی خرج جلوبندی ماشین می‌کنم.

شباهت خیابان‌های بوشهر به موج‌های دریا

وی ادامه داد: خیابان‌های بوشهر بیش‌تر به موج‌سواری شبیه است به‌ویژه حدفاصل بهمنی تا چهارراه مطهری که جالب است که مدت زیادی از ترمیم آن نگذشته است.

این راننده اظهار داشت: واقعاً بااین‌همه منابع مالی که در استان دارد چرا نباید از یک آسفالت مطلوب برخوردار باشیم.

 

پروژه‌هایی که آغاز آن با شهرداری است پایانش با خدا!

خیابان‌های شهر با اینکه خود از آسفالت مساعدی برخوردار نیست باز شهرداری با کندکاری‌ها قوزبالاقوز می‌شود، مدت‌دار شدن پروژه‌های شهرداری هم حکایت دیگری است؛ برای مثال ماه‌هاست که تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی در چهارراه باغ زهرا بوشهر کامل نشده که خود مشکلی سوا است تازه اگر ترافیک شهری آن را کنار بگذاریم.

مرمت آسفالت در معابر شهر به دو شکل

حسین صالحیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عملیات لکه گیری و مرمت آسفالت در معابر شهر به دو شکل انجام می‌گیرید اول مواردی که از طرف شهروندان  گرامی به شهرداری منعکس و از طریق پیمانکاران و بخش عمده‌ای از طریق  حوزه فنی و امانی شهرداری  رفع می‌شود.

شهردار بوشهر ادامه داد: در شکل بعد توسط ناظرین، همکاران، طی بازدیدهای روزانه مشاهده می‌شود و با هماهنگی شهرداری مناطق و از طرف  حوزه  فنی و امانی رفع می‌شود.

وی تأکید کرد: در رابطه با لکه گیری و مرمت بر روی کانال‌های حفاری شده  توسط شرکت‌های حفار (آب و فاضلاب  و گاز و مخابرات، برق و ....) می‌بایست بر اساس ضوابط و قوانین موجود توسط خودشان رفع و اصلاح شود.

پیمانکارانی که باعث پس رفت شهر می‌شوند

پیمانکاران باید پاسخگوی کارهای خود باشند و شهرداری باید تعهد چندساله‌ای برای کیفیت آسفالت‌ها از این پیمانکارها بگیرد گرچه که باید متذکر شویم که قراردادهای شهرداری خود فاجعه‌ای است مدیریتی؛ پیمانکارهایی که بدون شفافیت و عدم تعهد خود به کار و تحویل ندادن پروژه در تاریخ مقرر باعث پس رفت شهر می‌شوند.

مسائل عمرانی و زیرساخت‌ها یکی از حیاتی‌ترین مسئله‌های جامعه است که کوچک‌ترین اشتباه در آن منجر به مصیبت بزرگی می‌شود، پیمانکارها باید موارد علمی و کیفیتی کار را مورد توجه قرار بدهند تا بعد از گذشت کمتر از یک سال شهر دچار آسیب‌هایی از این قبیل نشود.

باید دید مشکل کار کجاست، پیمانکار، شهرداری، نوع قراردادها، کیفیت ضعیف کار یا ... هرچه که هست نه سزاوار مردم استان است و نه قابل‌تحمل برای شهروندان؛ مردم امیدوارند مسؤولین ذی‌ربط دلسوزانه پیگیر این مسأله باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر کیفیت زندگی استاندارد نفت خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ادامه عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه، عملیات روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا به اتمام رسید.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی و بهبود وضعیت شبکه معابر منطقه افزود: به منظور رفاه و آسایش شهروندان و در راستای گسترش و بهبود معابر ارتباطی محلات، تسریع عبور و مرور وسایل نقلیه، دسترسی آسان‌تر شهروندان به گذرگاه‌های اصلی، عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر با تلاش و نظارت معاونت فنی و عمرانی این منطقه در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان افزود: در ادامه عملیات ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی منطقه، عملیات روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا که از خیابان‌های اصلی و پر تردد منطقه به شمار می‌آیند، به همراه بعضی از معابر فرعی منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شد و مورد بهره‌برداری شهروندان قرار گرفت.

غلامی تصریح کرد: با توجه به پر تردد بودن این خیابان‌ها در راستای رفاه حال شهروندان اجرای عملیات با اطلاع‌رسانی قبلی و به‌صورت شبانه صورت پذیرفت.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه و بودجه ۱۴۰۳ منطقه ۱۱ برای عملیات لکه گیری، ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال مصوب شده است و عملیات مربوطه با محوریت محلات منتخب با جدیت دنبال خواهد شد.

کد خبر 749706

دیگر خبرها

  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • آسفالت در منشعبات خیابان شهید علوی در حال پخش است
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز