Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوچکی‌نژاد با تاکید ب لزوم حمایت از صنایع قدیمی و شاخص گیلان گفت: حجم وسیعی از اقتصاد و صنعت گیلان در چنبره بخش‌هایی مانند شرکت شستا، صندوق‌های بازنشستگی، بانک ملی و بانک صنعت و معدن است.

«جبار کوچکی‌نژاد» با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مباحث موجود در حوزه تولید و صنعت را رصد و نظارت می‌کند به خبرنگار شبستان گفت: در جاهایی که نیاز به وضع و یا اصلاح قوانین است با تهیه طرح‌های مربوطه و یا درخواست صدور لایحه از سوی دولت در کمیسیون صنایع و معادن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس طی یک مسیر میانبر برای جهش تولید را مطابق با شعار سال خواسته مقام معظم رهبری و مردم دانست و تصریح کرد: اوضاع تحریمی حال حاضر می‌تواند یک فرصت برای بخش صنعت کشور باشد از طرفی بررسی‌ها نشان می‌دهد واحدهای تولیدی و صنعتی که دولتی هستند نه تنها امسال جهشی نداشتند بلکه عقب‌گرد هم داشته‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد صادرات تحقق یافته استان گیلان در سال جهش تولید مرهون تلاش‌ها و زحمات بخش خصوصی بوده است اذعان کرد: طبق قانون، تعاونی‌ها باید 20 درصد سهم اقتصاد کشور را در اختیار داشته باشند اما تعاونی‌های گیلان ضعیف هستند و نتوانستند به علل مختلف آن جایگاه مطلوب را برای خود کسب کنند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس سازمان‌های بزرگ اقتصادی مانند ایمیدرو را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اینکه طبق قانون این سازمان‌ها موظف هستند در کنار تولید و بخش خصوصی باشند و از آنان حمایت کنند یادآور شد: در استان گیلان هیچ جای پایی از حضور این سازمان‌ها دیده نمی‌‌شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حمایت از صنایع قدیمی استان گیلان مانند ایران پوپلین، الکتریک و پوشش و اینکه چنین اقدامی می‌تواند به اندازه چندین کارخانه برای استان آورده داشته باشد را لازم و ضروری خواند و گفت: در حال حاضر بین قوه قضائیه و بخش خصوصی درگیری است و هنوز قوه قضائیه نتوانسته که این واحدها را تعیین تکلیف کند.

 

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر از کارخانجاتی مانند خاور، فرش گیلان، چوکا و فومنات فقط یک اسم باقیمانده و ضررده هستند عنوان کرد: عمق فاجعه آنجا است که اگر فقط یک لحظه منابع بیت‌المال را از این‌ها بگیرند این شرکت‌ها در عرض یک روز ورشکست می‌شوند. 

 

وی با بیان اینکه حجم وسیعی از اقتصاد و صنعت گیلان در چنبره بخش‌هایی مانند شرکت شستا، صندوق‌های بازنشستگی، بانک ملی و بانک صنعت و معدن هستند افزود: در این واحدهای تولیدی و صنعتی که چنین شرایطی دارند هیچ خبری از سود و جهش تولید نیست. 

 

نماینده مردم رشت در مجلس جایگاه قانون بهبود فضای کسب و کار در کشورمان را برشمرد و تصریح کرد: قوانینی مانند رفع موانع تولید، حمایت از حداکثر تولید و قانون اصل 44 قانون اساسی شفاف هستند اما در اجرای این قوانین مراقبت لازم اعمال نمی‌شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تزریق 40 درصد از منابع بانکی به بخش صنعت را بخشی از قوانین حمایتی که مصوب شده  دانست و ابراز داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد این دستورالعمل توسط بانک‌ها رعایت نمی‌شود در حالی‌که هم دستگاه نظارتی و هم بخش‌های اجرایی باید این قوانین را برای حمایت از بخش تولید اجرایی کنند.

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اقتصاد و صنعت گیلان شرکت شستا جبار کوچکی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورا در واکنش به گزارش بازدید امانی از محله جوادیه گفت: سد معبر به یک فرهنگ تبدیل شده است. اگر مردم از این افراد خرید نکنند چنین شرایطی پیش نمی آید اما این موضوع به یک فرهنگ اشتباه تبدیل شده و عادی شده است.

او با بیان اینکه تمام مسائل تخصصی و دغدغه ما وسایل حمل و نقل عمومی است افزود: کسی که در شورا مسئله شخصی با دیگری ندارد و همه دغدغه رفع مشکلات حمل و نقل عمومی هستند.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: می‌توان استفاده از دوچرخه در روزهای سه شنبه را دوباره رواج داد و به جای اینکه دوچرخه‌ها زیر باد و باران از بین برود، بهتر است در صورت استفاده مردم از بین برود.

او ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته این موضوع را مطرح کرد که اگر زمینی در اختیار آنها قرار بگیرد با توان خود و یا خیرین مدرسه ساز نسبت به ساخت مدارس و نوسازی آن اقدام خواهند کرد.

در ادامه نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به شهرداری تهران پیشنهاد کرد به منظور احیا و گسترش فرهنگ دوچرخه سواری، ۱۰ هزار دوچرخه به صورت رایگان در اختیار دبیرستان‌های پسرانه کم برخوردار پایتخت قرار دهد.

سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه در دوره‌های گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده که حدود ۸۰ کیلومتر آن در سطح پارک ها و بوستان ها است، گفت: متأسفانه این مسیرها بلا استفاده اند و ۳۰۰ دوچرخه سوار روی این ۳۰۰ کیلومتر مسیر نداریم!

او افزود: به شهردار تهران پیشنهاد کردم چون این وسیله حمل و نقل توسط مردم ما انتخاب نشده است و با ورود موتورهای برقی هم فکر نمی‌کنم دیگر جایی برای دوچرخه در بعد حمل و نقل پیدا شود، این بودجه‌ای که ما برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل دیده ایم به صورت عمده دوچرخه خریداری شود و به صورت رایگان به دبیرستان ها اهدا شود. با این رقم چیزی در حدود ۱۰ هزار دستگاه دوچرخه می توان خریداری کرد.

آقامیری با تأکید بر اینکه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و ... می شود تاکید کرد: شهرداری ۱۰۰ دبیرستان کم برخوردار سطح شهر را شناسایی کند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا کند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی کنند. در اوقات فراغت هم می توانند خرید منزل و رفت و آمدهای خود را داشته باشند. آن وقت است که می توانیم با خیال راحت بگوییم ۱۰ هزار نوجوان از این مسیرها استفاده می کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران هم در این باره گفت: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه‌ها را دوباره به آنها برگرداند.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

او افزود: اخیرا با مدیرعامل سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع کنند.

کد خبر 848391 منبع: ایسنا برچسب‌ها فرهنگ شوراى شهر تهران دوچرخه سواری

دیگر خبرها

  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو