Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دهقان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نام‌نویسی از دانش‌آموزان داوطلب شرکت در المپیاد علمی کشور که از ۲۳ دیماه جاری آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه داشت در ساعت ۲۴ دیشب ۲۹ دیماه پایان یافت. از مجموع داوطلبان شرکت در آزمون المپیاد علمی کشور، هفت هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دختر و بقیه نیز پسر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در مقایسه با سایر شهرستان‌های مازندران، بابل با چهار هزار و ۳۲۸ داوطلب و منطقه یک ساری نیز با یکهزار و ۹۸۵ داوطلب، بیشترین تعداد دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون المپیاد علمی کشور را به خود اختصاص داده‌اند. 

معاون آموزش و پرورش توضیح داد که آزمون المپیادهای علمی دانش‌آموزی در رشته‌های ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک، علوم زمین، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت و پژوهشی برگزار می‌شود.

دهقان هدف از برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی را ایجاد تکاپوی آموزشی در مدارس، شناسایی و انتخاب دانش آموزان با استعداد و دارای توانمندی‌های علمی ذکر کرد و گفت: این آزمون‌ها به‌صورت همزمان در سراسر کشور و حوزه‌های خارج از کشور، برای دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم علاقه‌مند برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پروش مازندران پیش‌تر گفته بود که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که سال تحصیلی جاری محسوب می شود، ۹ هزار و ۹۳۷ دانش‌آموز در المپیاد علمی شرکت کردند که ۶۸۴ نفرشان به مرحله دوم راه یافتند.

علیرضا سعدی‌پور گفت که پارسال ۱۲ دانش آموز مازندرانی به مرحله نیمه نهایی المپیادهای علمی کشور راه یافته بودند و ۶ نفرشان موفق به کسب مدال رنگارنگ شدند.

دانش آموزان مازندرانی در المپیاد علمی سال تحصیلی گذشته کشور یک مدال طلا ، چهار نقره و یک برنز کسب کردند. همچنین چهار دانش آموز مازندرانی هم پارسال پس از شرکت در این مسابقات صاحب دیپلم افتخار شده بودند.

سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در مجموع در مرحله اول المپیادهای علمی ۹ هزار و ۲۶۶ دانش‌آموز مازندرانی شرکت کردند که ۵۸۶ نفر به مرحله دوم راه یافته بودند.

آزمون المپیادهای علمی دانش آموز کشور چهار مرحله دارد. در مرحله سوم یا نیمه نهایی دانش آموزان برای مدال های رنگارنگ با هم رقابت می کنند ولی مرحله چهارم مربوط به دانش آموزانی است که در مرحله سوم موفق به کسب مدال طلای کشوری می شوند. این دانش آموزان پس از شرکت در یک دوره آموزشی ویژه که معمولا آذر ماه برگزار می شود ، برای قرار گرفتن در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات بین المللی با هم رقابت می کنند.

دانش آموزانی که در المپیادهای علمی ثبت نام کرده و با رقابت به کسب مقام نایل می شوند ، از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد . دانش‌آموزانی‌ که در مرحله کشوری پذیرفته شوند و مدال طلا را کسب کنند بدون شرکت در کنکور سراسری، مجاز به ورود به هر رشته و هر دانشگاهی خواهند بود. دانش آموزانی که بتوانند مدال نقره و برنز این رقابت ها را کسب کنند نیز از ۲۵ درصد سهمیه قطعی در کنکور سراسری برخوردار می شوند . دانش آموزانی که به عضویت تیم باشگاه دانش‌پژوهان جوان برای المپیادهای جهانی درآیند، تحت حمایت‌های مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان که زیرمجموعه معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری است، قرار می‌گیرند.

امسال از مجموع داوطلبان کنکور سراسری در مازندران همانند سالهای قبل رشته تجربی با حدود ۶۳.۵ درصد بیشترین شرکت کننده داشت و پس از آن رشته انسانی با ۲۰.۲۱ درصد و رشته ریاضی با ۱۴.۲۸ درصد بیشترین سهم از داوطلبان کنکور سراسری را به خود اختصاص داده بود. 

طبق آمارها امسال از مجموع ۵۰ هزار شرکت کننده مازندرانی آزمون کنکور سراسری ، ۶۱ درصد دختر و ۳۹ درصد پسر هستند که این روند برای پسران در حال کاهش و در حال جایگزینی دختران به جای آنها است.

استان مازندران در سال تحصیلی جاری ۵۰۶ هزار و ۶۰۰ هزار دانش آموز دارد که از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه دوم در حال تحصیل هستند.

برچسب‌ها ساری ثبت نام کنکور مازندران المپیاد علمی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ثبت نام کنکور مازندران ساری ثبت نام کنکور مازندران المپیاد علمی دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموز مازندرانی المپیادهای علمی علمی دانش آموز آزمون المپیاد دانش آموزانی المپیاد علمی کنکور سراسری دانش آموزان سال تحصیلی علمی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان،طاهره زحمت کش گفت درطرح شهید محمودوند که شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل است در دو سال اخیر در آن مدیران مدارس به عنوان پیگیری کننده تعریف شده و باید با داشتن کد ملی دانش آموز بازمانده، آدرس محل سکونت زمان تولد و با به کارگیری انواع روش‌های شناسایی علل بازماندگی دانش آموز را بررسی و پیگیری کنند.
وی افزود پایان اردیبهشت‌ماه آخرین مهلت سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز، سنجش به موقع نوآموزان پیش دبستانی و مداخله به هنگام، توجه جدی به دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و عشایر، فرهنگ سازی و نگه داشت دانش آموزان جذب شده را راهکارهای اولویت‌دار در کاهش بازماندگان عنوان کرد

دیگر خبرها

  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!