Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی چابهار به منظور فراهم سازی زمینه‌های توسعه متوازن در سواحل مکران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این مطالعات ضمن برقراری توسعه متعادل و متوازن، ملاحظات محیط زیستی را برای دستیابی به توسعه پایدار، ملاحظات خطرپذیری را برای توسعه ایمن و ریسک پذیر و ملاحظات پدافند غیرعامل را برای دستیابی به توسعه امن مورد توجه قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: در جهت اجرای دقیق مفاد ابلاغیه شورای عالی معماری و شهرسازی و زمینه سازی جهت توسعه متوازن در سواحل مکران، سازمان بنادر و دریانوردی با انتخاب مشاوران ذیصلاح مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی با مقیاس ۱/۵۰۰۰ را آغاز کرده است.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تدقیق مطالعات طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان در ادامه انجام و ابلاغ طرح ملی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور (ICZM) ملی که با مقیاس ۱.۲۵۰۰۰ بوده مطابق با درخواست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل پایبندی به اسناد بالادستی و آمایش سرزمینی (LUP) طرح یادشده و به استناد نتایج مطالعات پایش و شبیه سازی سواحل این استان اجرا می‌شود.

او با اشاره به ماهیت مشارکتی این طرح، بیشینه سازی بهره دهی اقتصادی و اجتماعی در سواحل و به حداقل رساندن تعارض و تضاد‌های فرآروی تصمیم گیری‌های مدیریتی از طریق هماهنگی و یکپارچگی ساختاری و فرآیندی بین دستگاهی را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: خروجی این مطالعات می‌تواند در حوزه مدیریت نوار ساحلی، مورد استفاده مدیران و تصمیم گیران قرار گیرد.

آذرپیکان ادامه داد: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور (ICZM) در سال ۱۳۸۹ مورد تصویب شورایعالی شهرسازی و معماری قرار گرفت و در سال ۱۳۹۱ جهت بهره‌برداری و اجرا به استانداران ساحلی ابلاغ شد که بر اساس اصلاحیه ابلاغیه این طرح، مسوولیت تدقیق مطالعات در استان‌های ساحلی بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چابهار مطالعات مدیریت یکپارچه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بنادر و دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۲۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری