Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@04:57:13 GMT

گرمی یا سردی غذا چه تاثیری بر اشتها دارد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۰۲۷۳

گرمی یا سردی غذا چه تاثیری بر اشتها دارد؟

طبق تحقیقی که در ژورنال «Appetite» منتشر شده است، دمای غذا به میزان قابل توجهی بر میزان خوردن ما تأثیر می‌گذارد؛ به همین دلیل است که بیشتر به خوردن غذا‌های تقریبا سرد یا ملایم تمایل داریم.

در این مطالعه خرید‌های خوراکی افراد پس از یک وعده غذایی اصلی و رفتار آن‌ها در ارتباط با غذا‌های گرم و سرد بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه در رستورانی انجام شد که انواع ساندویچ‌های سرد و گرم را به همراه سالاد و نوشیدنی سرو می‌کند. در این مطالعه مشخص شد مصرف کنندگان هنگامی که غذا‌های سرد میل می کردند، بیشتر به خرید خوراکی‌های جانبی مانند سالاد و شیرینی جات تمایل نشان دادند.

هنگامی که افراد این کار را انجام می‌دهند، یعنی بیش از حد مواد غذایی را خرید می‌کنند که به آن نیاز ندارند، پس دوجانبه ضرر می‌کنند؛ اولا پول خود را دور می‌ریزند و دوم اینکه در مصرف کالری‌های زاید و آسیب رساندن به سلامت خود افراط می‌کنند.

با ارائه آماری دقیق این مطالعه نشان می‌دهد افرادی که ساندویچ سرد سفارش می‌دهند، در مقایسه با کسانی که ساندویچ گرم را انتخاب می‌کنند، دو برابر بیشتر خوراکی جانبی مانند آب نبات و شیرینی جات خرید می‌کنند.

این مطالعه اضافه کرده است کسانی که ساندویچ سرد را انتخاب کرده اند به طور متوسط ​​۰.۶۷ دلار برای هر وعده بیشتر از کسانی که ساندویچ گرم انتخاب کرده اند پول خرج می‌کنند.

از آنجا که این مطالعه بدون اینکه مشخص شود چه کسی این غذا‌ها را خریداری کرده، انجام شده است، محققان نمی‌دانند که آیا مشتریان واقعاً آنچه را که از رستوران خریداری کرده خورده اند یا فقط در یک لحظه هوس آن را داشته و خریده اند.

این مطالعه در این حد محدود نبوده و در یک کافه نیز که در آن هم نوشیدنی وهم برخی دیگر از آب نبات‌ها سرو می‌شود، اجرایی شده است که نتایج مشابهی را با مطالعه قبلی داشته است.

نتایج مطالعه نشان داد کسانی که نوشیدنی خنک سفارش می‌دهند سه برابر بیشتر از کسانی که نوشیدنی گرم سفارش می‌دهند، به شیرینی‌جات و دسر علاقه دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ساندویچ سرد ساندویچ سرد سبک زندگی پارسی خبر اشتها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ در نوار غزه تاکید کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ارتش این رژیم تا پیروزی در جنگ ادامه خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون اشاره به کشتار زنان و کودکان در غزه، گفت که این رژیم هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری لاهه برای تضعیف حق اساسی خود را نمی پذیرد.

نتانیاهو، با اشاره به احتمال صدور حکم بازداشت از سوی دیوان کیفری لاهه مدعی شد: تهدید علیه نظامیان ارتش و شخصیت‌های عمومی ما در اسرائیل رسواکننده است.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص اقدام دیوان دادگستری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، شورای امنیت داخلی رژیم اسرائیل روز چهارشنبه نشستی اضطراری برگزار کرد.

پنجشنبه هفته گذشته بود که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزیران امور خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دیوان بین‌المللی دادگستری علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

کد خبر 6089283

دیگر خبرها

  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد
  • اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی