Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک اظهار داشت: آلودگی هوا و ترافیک جزو مشکلات همه کلانشهر‌ها است، ولی این مسأله به معنای لاینحل بودن آن نیست.

وی افزود: در صورتی که نمودار دو دهه شهر تهران را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که آلاینده‌ها روند کاهشی داشته، اما میزان کاهش و سرعت آلاینده‌ها به صورتی است که می‌تواند همه زحمات را به باد دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهردار تهران ادامه داد:یکی از ویژگی‌های نفت در کشور داشتن گوگرد بالا است البته در پایتخت گازوئیل از این فرآورده نفتی استفاده می‌شود گوگرد استانداردی دارد و مسؤولین می‌گویند مازوت سوزانده نمی‌شود.

حناچی تصریح کرد: البته اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که آلودگی از مرز تقسیمات کشوری رد نمی‌شود و اگر در آبیک و قزوین گازوئیل پر گوگرد سوزانده شود قطعا تأثیرش به تهران خواهد رسید.

وی بیان داشت:‌قانون هوای پاک جهت مقابله با آلودگی هوا در نظر گرفته شده و ۱۸ دستگاه در اجرای این قانون نقش دارند که شهرداری نقش کمتری در این زمینه داشته و تنها مسؤولیتش توسعه حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران با بیان اینکه ما در شهرداری ۷۰ درصد بودجه آزاد خود را توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داده‌ایم گفت:‌حل معضل آلودگی هوا و ترافیک یک مسأله حاکمیتی است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بار آن را بر دوش بکشد.

حناچی یادآور شد: امسال به روش‌های مختلف عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای تهران را با سال‌های گذشته مقایسه کردیم و تفاوت‌های معناداری در نزدیکی کانون‌های آلایندگی وجود داشت که این کانون‌ها در مجاور صنایع بزرگ بودند و گوگرد و مازوت بی‌کیفیت می‌سوزاندند و این نشان می‌دهد وضعیت آلودگی امسال حادتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از آلودگی تهران منابع متحرک است و نباید اجرای همه راه‌حل‌ها را به گردن دولت انداخت و تغییر شیوه زندگی هم ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه خودمان باید اراده کنیم و بسیاری از مشکلات را حل کنیم گفت:همه شهروندان جهت مقابله با آلودگی هوا مسؤول هستند و سمن‌ها و رسانه‌ها در ایجاد مطالبه‌گری اجتماعی نقبش دارند و باید در زمینه مقابله با آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر حناچی شهرداری تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند

ایتنا - مطالعه جدیدی نشان می‌دهد افرادی که در حال طی کردن دوره درمان سرطان، در تنهایی هستند، در مقایسه با افرادی که با همنشینی همراه هستند، احتمال مرگ بیشتری دارند.
Jingxuan Zhao ، محقق و دانشمند ارشد در تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا  گفت: «تنهایی و احساس منزوی شدن نگرانی رایجی در میان بازماندگان سرطان است».

به گزارش ایتنا، ژائو توضیح داد که تشخیص و درمان سرطان افراد را منزوی می‌کند و روابط اجتماعی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد. ژائو گفت: «بیش از 18 میلیون بازمانده سرطان در ایالات متحده وجود دارد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2030 به 22 میلیون نفر افزایش یابد. اکنون باید به این موضوع حیاتی بپردازیم.»

برای این مطالعه، محققان بیش از 3400 بازمانده سرطان 50 ساله و بالاتر را که به یک مطالعه با بودجه فدرال در مورد بازنشستگی و سلامت بین سال‌های 2008 تا 2018 پاسخ مثبت دادند، ارزیابی کردند. حدود 28 درصد از بازماندگان احساس تنهایی شدید و 24 درصد دیگر احساس تنهایی متوسط را گزارش کردند. محققان دریافتند افرادی که بالاترین سطح تنهایی را گزارش می‌کنند، 67 درصد بیشتر از افرادی که کمتر تنها هستند، در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه در 25 آوریل در مجله شبکه ملی جامع سرطان منتشر شد. ژائو در یک نشریه خبری گفت: «آنچه لازم است، اجرای برنامه‌هایی برای غربالگری تنهایی در میان بازماندگان سرطان و ارائه حمایت اجتماعی از افراد نیازمند است. این اقدامات می‌تواند مداخلاتی مانند مشاوره سلامت روان، حمایت جامعه، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و ادغام این برنامه‌ها در درمان سرطان باشد.»

این مطالعه جدید یک سال پس از توصیه جراح عمومی، دکتر ویوک مورتی، درباره "اپیدمی تنهایی و انزوا" که به یک بحران بهداشت عمومی کم‌توجه تبدیل شده است، انجام شد. مورتی در یک انتشار خبری گفت: « روابط ما منبعی برای درمان و بهزیستی است که پنهان می‌شود، روابطی که می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تر، کامل‌تر و سازنده‌تری داشته باشیم. با توجه به پیامدهای سلامتی قابل توجه تنهایی و انزوا، ما باید ایجاد ارتباط اجتماعی را به همان شیوه‌ای که دیگر مسائل مهم بهداشت عمومی مانند تنباکو، چاقی و اختلالات مصرف مواد را در اولویت قرار داده‌ایم، در اولویت قرار دهیم.» 

دیگر خبرها

  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تنهایی می‌تواند زندگی بازماندگان سرطان را کوتاه کند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق