Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:38:29 GMT

۱۷۴ هکتار از جنگل ها و مراتع گیلان دچار حریق شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۰۴۵۸

۱۷۴ هکتار از جنگل ها و مراتع گیلان دچار حریق شد

سرهنگ محمد قربانی لرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفته گذشته طی ۸۱ فقره حریق، ۱۴۰ هکتار از جنگل ها و مراتع استان گیلان به دلیل وزش باد گرم دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته نیز ۳۰ فقره حریق در جنگل ها و مراتع گیلان به دلیل وزش شدید باید گرم اتفاق افتاد، اضافه کرد: در این مدت نیز ۳۴ هکتار از جنگل ها و مراتع استان دچار حریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان یادآور شد: این آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع شهرستان های مختلف از جمله آستارا، تالش، رشت، شفت، رودبار، رودسر، سیاهکل، ماسال و رضوانشهر به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه آتش سوزی ها سطحی بوده و به تنه درختان آسیب نرسید، خاطر نشان کرد: در این آتش سوزی ها برگ های زیر درختان، خار و خاشاک و درختان پوسیده دچار حریق شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به این که تا شامگاه گذشته همه حریق ها اطفاء و مهار شد افزود: هم اکنون در جنگل ها و مراتع استان حریق نداریم.

سرهنگ قربانی لرد با بیان اینکه در اطفاء و مهار حریق در جنگل ها و مراتع گیلان دستگاه های مختلف پای کار بودند، خاطر نشان کرد: تمام نیروها از جمله نیروهای حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و مردمی همکاری کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مردم  خواست در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مورد را اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها رشت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان رشت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان جنگل ها و مراتع دچار حریق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه بوده است.

نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، ۲۵ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت