Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد با بیان این که حدود ۷۰ درصد فاضلاب‌های خانگی، آب خاکستری با قابلیت تفکیک بهتر است، یزد را استان پیشرو در بازچرخانی و استفاده از آب‌های نامتعارف خواند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ دکتر "حسین ملکی‌نژاد" دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد در هشتاد و یکمین نشست کانون تفکر آب دانشگاه یزد که با محوریت بررسی پیش‌نویس بیانیه بازچرخانی آب و استفاده از آب‌های نامتعارف به صورت مجازی برگزار شد، گفت: طی ۱۲ جلسه داده‌ها و نظرات موجود در زمینه بازچرخانی آب مورد بررسی قرار گرفت که چکیده آن در قالب بیانیه‌ای در کانون تفکر آب جهت تدوین نهایی به بحث گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه دو موضوع انتقال آب از منطقه‌ای به منطقه دیگر و جابجایی آب در فرآیند شیرین‌سازی آب شور دریا برای مصرف را اصلی‌ترین مباحث گنجانده شده در این بیانیه دانست و افزود: استان یزد جزء استان‌های پیشرو در مبحث بازچرخانی آب بوده و به عنوان استان مقصد در روند انتقال آب مورد توجه قرار دارد که می‌بایست ملاحظات اکولوژیکی و فرهنگی منطقه نیز در این فرآیند لحاظ شود.

ملکی‌نژاد همچنین به مباحث دیگری مانند پتانسیل توسعه صنعت، به ویژه صنایع کم آبخواه، بقای انکار ناپذیر بخش کشاورزی، نگرانی‌ از صنایع آلوده کننده و پرآبخواه، جداسازی آب خاکستری و ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی نیز اشاراتی داشت.

وی با استناد به گزارش‌های کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، پیشرو بودن استان یزد در حوزه تصفیه و استفاده مجدد از آب را امیدوارکننده دانست و بر جدیت هرچه بیشتر این امر تاکید کرد.

وی افزود: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد فاضلاب خانگی، آب خاکستری با قابلیت تفکیک بهتر است که تا حد قابل توجهی نیاز آب فضای سبز را تامین می‌کند.

دبیر کانون تفکر آب دانشگاه یزد تبلیغات را گامی موثر در اجرایی شدن بیانیه‌های کانون‌های تفکر عنوان کرد و لزوم همکاری مسئولان ارشد استانی و دستگاه‌های اجرایی را در جهت تاثیرگذاری بیانیه‌ها را یادآور شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد استان انتقال آب استان ها کانون تفکر آب دانشگاه یزد آب خاکستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

 سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و پارک علامه در منطقه هفت شهرداری به همراه داریوش آقاسی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و فرامرز نجف پور مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز و تعدادی از مسئولین ذیربط از این پارک و کانون بازدید کردند.

فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود فضای داخلی و حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و همچنین وضعیت پارک علامه، از رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت موجود با تلاش و همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و شهرداری منطقه هفت و با استفاده از ظرفیت حوزه بسیج منطقه خبر داد.

موالی زاده می گوید: پارک علامه با مساحتی بیش‌از چهار هکتار بین خیابان علامه و شهید طاهری واقع شده ‌است که محلات بیست‌متری شهرداری، چهارصددستگاه و کوی آل صافی از این پارک استفاده می کنند. وضعیت‌موجود شایسته مردم این منطقه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • ۱۵ اخطاریه دفع غیربهداشتی فاضلاب خانگی در سراوان صادر شد
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان