Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی عملیات ارتش سودان برای پس گیری اراضی خود در منطقه الفشقه، تنش ها در مرز سودان و اتیوپی همچنان ادامه دارد و نخست وزیر اتیوپی در جدیدترین اظهاراتش اعلام کرد، موضع کشورش بیانگر ضعف ناتوانی نیست بلکه برعکس بیانگر قدرت و شکیبایی است.

 به نقل از شبکه خبری الجزیره، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی گفت، دعوت به عدم ورود به جنگ و درگیری و کنار گذاشتن انزجار به معنای عجز و ناتوانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلح با کسانی که از مرزها عبور می کنند، اظهار محبت به کسانی که کشور را به چالش می کشند و انتخاب گزینه دیپلماتیک برای برخورد با متجاوزان، ضعف محسوب نمی شود بلکه نماد قدرت، فروتنی و صبر است. تواضع در هر شرایطی نتیجه بهتری می دهد.

آبی احمد این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که یاسین ابراهیم یاسین، وزیر دفاع سودان روز یکشنبه گفت، اتیوپی در حال جمع آوری نیروهای نظامی در مناطق درگیر با نیروهای سودان در منطقه الفشقه واقع در شرق این کشور است.

وی در بیانیه‌ای پس از نشست شورای دفاع و امنیت سودان گفت: اما با این حال تاکید می کنیم که نیروهای ما در خاک خود می مانند تا از حاکمیتی که کنوانسیون ها و توافقنامه هایی که بر حقانیت سودان در اراضی الفشقه تاکید دارند، حفاظت کنند.

ابراهیم یاسین از آدیس آبابا خواست، به معاهدات بین المللی و دوام حسن همجواری پایبند باشد و نیروهای خود را هر چه سریعتر از پایگاه هایی که همچنان تحت اشغال اتیوپی است، خارج کند.

به دلیل درگیری هایی که از چند دهه پیش تاکنون در منطقه الفشقه ادامه دارد، ارتش سودان و شبه نظامیان اتیوپی طی هفته های اخیر وارد درگیری های شدیدی شدند که با کنترل ارتش سودان بر بخش گسترده ای از این منطقه پایان یافت.

خارطوم اعلام کرده اراضی سودان را که از حدود ۲۰ سال پیش تحت اشغال شبه نظامیان اتیوپی قرار داشت، پس گرفته است، در حالی که آدیس آبابا ارتش سودان را به کنترل برخی از اردوگاههای موجود در خاک اتیوپی متهم می کند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارتش سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی

بر اثر تیراندازی اشتباهی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، ۲ سرباز این رژیم کشته شدند.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی نتایج تحقیقات اولیه درباره کشته شدن ۲ سرباز خود را اعلام کرد که در جریان جنگ غزه بر اثر تیراندازی نیروهای خودی کشته شدند.

به نقل از i۲۴ نیوز، ارتش صهیونیستی اعلام کرد در بررسی‌های اولیه یگان ۹۹ در مورد حادثه کشته شدن ۲ سرباز مشخص شد که یکی از تانک‌های واحد ۷۶۹ از محل مخفی و حفاظت‌شده که سربازان برای تعمیر تانک‌ها در آن مخفی شده بودند، خارج شد و خدمه تانک متوجه حرکت در ساختمانی خارج از محدوده خود شدند و بدون تشخیص اینکه این حرکت ناشی از یک نیروی ارتش رژیم صهیونیستی در ساختمان است، آتش گشودند. بر اثر این تیراندازی به سمت ساختمان، نظامیان حاضر در آن کشته شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد نیروهای مسلح که متوجه وقوع این حادثه شدند موشک ضد تانک و گلوله به سمت ساختمان شلیک کردند که در نتیجه یک سرباز زخمی شد.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای ارتش اشغالگر بارها به اشتباه نظامیان خودی را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نام گودرزی‌ در کنار یاسین سلمانی قرار گرفت
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است