Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادرس از کاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا و بارش برف در گیلان خبر داد و گفت: بارش برف، مخلوط برف و باران و بروز یخبندان از مهم‌ترین پدیده‌های جوی است که در ساعات آینده مناطق مختلف گیلان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«محمد دادرس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از نفوذ یک سامانه سرد و بارشی به مناطق جلگه‌ای و کوهستانی گیلان و متعاقب آن پایان چندین روز وزش باد گرم شدید در استان سخن گفت و اظهار داشت: طبق الگوهای هواشناسی دمای هوای استان گیلان در ساعات آینده بین 15 تا 20 درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه بارش برف، مخلوط برف و باران و بروز یخبندان از مهم‌ترین پدیده‌های جوی است که در ساعات آینده مناطق کوهستانی و جلگه‌ای گیلان را تحت تاثیر قرار می‌دهد عنوان کرد: بارش برف در برخی از مناطق مختلف گیلان به ویژه مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ها به صورت شدید است.

 

دادرس با تاکید بر اینکه فعالیت سامانه سرد و بارشی در گیلان از فردا چهارشنبه شروع شده و تا چندین روز هم ادامه دارد یادآور شد: از عصر و شب چهارشنبه تا روز جمعه در برخی از نقاط‌ جلگه‌ای گیلان شاهد بارش مخلوط برف و باران و برف خواهیم بود و پس از آن هم وقوع یخبندان دور از انتظار نیست.

 

وی زمان پایان فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان گیلان را جمعه سوم بهمن اعلام کرد و بیان داشت: آب گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از جمله مخاطراتی است که وقوع آن‌ها را در سطح استان گیلان شاهد خواهیم بود بنابراین باید تمهیدات لازم در این باره توسط دستگاه‌های مربوطه اندیشیده شود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در این مدت چند روزه وقوع لغزش و رانش زمین هم محتمل است افزود: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از دیگر مخاطرات پدیده جوی پیش رو است به همین خاطر برای تردد در محورهای کوهستانی رانندگان حتما باید تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

 

دادرس با بیان اینکه احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و آسیب به سازه‌ها و تأسیسات نیز در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی در استان گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات، دامنه‌ها و مناطق کوهستانی گیلان هم از دیگر مخاطرات ورود سامانه سرد و بارشی به استان محسوب می‌شود.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: هواشناسی گیلان کاهش دمای هوا آسمان گیلان بارش برف و باران سامانه سرد و بارشی استان گیلان بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مریم نیکزادفر گفت : با فعالیت این سامانه بارشی از بامداد سه شنبه تا امروز بارش‌های خفیف و موثری در استان داشتیم و تاکنون بیشترین باران به میزان ۱۱۹ میلیمتر از شیرآباد خان ببین و ۱۱۴ میلیمتر از جعفر آباد گرگان ثبت شد.

او افزود: این سامانه به تدریج تا امشب از استان خارج می‌شود و فقط امشب و فردا احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده در کوهستان وجود دارد.

نیکزادفر گفت: امروز مراوه تپه با ۱۲ درجه سردترین نقطه استان بود و بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۸ درجه در مناطق شمالی استان ثبت شد.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا دمای هوا یک تا دو درجه افزایش خواهد یافت و تا اواسط هفته آینده آسمان استان پایدار پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی
  • آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد