Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصمیم بلافاصله پس از لغو این محدودیت‌ها از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اتخاذ شد.

ترامپ روز دوشنبه پس از جلب حمایت اعضای تیم اقدام فوری کرونا و مقام های بهداشتی آمریکا، طی حکمی محدودیت های اعمال شده در اوایل سال گذشته برای مقابله با همه گیری کووید – ۱۹ را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله پس از انتشار فرمان صادره از سوی ترامپ، جن ساکی سخنگوی بایدن در توئیتی نوشت: به توصیه تیم پزشکی مان، دولت قصد ندارد این محدودیت ها را در تاریخ ۲۶ ژانویه (۷ بهمن) لغو کند.

وی افزود: با شدت گرفتن شیوع این همه گیری و پدیدار شدن گونه های مسری تر در سراسر جهان، اکنون زمان لغو محدودیت های اعمال شده بر سفرهای بین المللی نیست.

هفته گذشته، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا طی حکمی تقریبا همه مسافران هوایی را ملزم کرد از تاریخ ۲۶ ژانویه برای ورود به ایالات متحده نتیجه منفی آزمایش کرونا یا مدرکی مبنی بر بهبودی از این بیماری را ارائه دهند.

محدودیت هایی که ترامپ لغو کرد، تقریبا همه اتباع غیرآمریکایی را که طی ۱۴ روز گذشته در برزیل، انگلیس، ایرلند و ۲۶ کشور منطقه شینگن در اروپا بودند، از ورود به آمریکا منع می کرد.

محدودیت های آمریکا برای گردشگران اروپایی از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۹۸) به اجرا گذاشته شده بود.

سخنگوی بایدن تاکید کرد که ما خواستار تقویت تمهیدات سلامت عمومی در ارتباط با سفرهای بین المللی هستیم تا گسترش کووید – ۱۹ را هر چه بیشتر کاهش دهد.

بایدن به محض به قدرت رسیدن از اختیار قانونی برای ازسرگیری این محدودیت ها برخوردار است.

بسیاری از مقام های دولت آمریکا ماه ها استدلال می کردند که این محدودیت ها بیش از این عقلانی به نظر نمی رسد با توجه به اینکه اکثر کشورها مشمول ممنوعیت ورود نیستند.

برخی نیز می گفتند آمریکا نباید ممنوعیت ورود را بردارد، زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان از ورود اکثر شهروندان آمریکایی به این کشورها ممانعت به عمل می آورند.

ترامپ از روز چهارشنبه هفته جاری رسما قدرت را واگذار می کند. وی اولین رئیس جمهوری آمریکا طی ۱۵۲ سال است که در مراسم تحلیف جانشین خود شرکت نمی کند.

با ثبت ۲۴ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۳۷۶ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ در ایالات متحده، این کشور به راس جدول بالاترین آمار مبتلایان در جهان راه یافته است. رتبه های بعدی این جدول به هند با ۱۰ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۶۴۷ مورد ابتلا و برزیل با ۸ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۲۳۸ مورد ابتلا اختصاص دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا جو بایدن اخبار کنکور محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قصد خودکشی داشت!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

به نقل از ایسنا بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900091

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی