Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تردد در گردنه‌های این شهرستان به دلیل وجود مه غلیظ و کولاک شدید بدون مه شکن ممکن نیست و دید افقی به کمتر از ۱۰ متر کاهش یافته است.

خادمی افزود: وجود کولاک شدید باعث ایجاد بلور‌های یخی در کف جاده‌ها شده که قابلیت نمک پاشی و یخ زدایی را ندارد و به همین خاطر رانندگان باید با روشن کردن چراغ مه مشکن و با احتیاط کامل تردد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کاهش ۵۰ متری دید افقی در جاده‌های مهاباد

دید افقی در محور‌های کوهستانی مهاباد کاهش یافت

این مقام مسئول اضافه کرد: هم اکنون در گردنه "قره‌بلاغ" در محور مهاباد - بوکان به طول ۲۰ کیلومتر، گردنه "پسوه" در مسیر مهاباد - پیرانشهر به طول ۱۷ کیلومتر، گردنه "کیتکه" به طول ۱۰ کیلومتر و گردنه "زمزیران" به طول ۲۵ کیلومتر کولاک شدید گزارش شده و سطح جاده لغزنده است و رانندگان در صورت امکان از مسیر جایگرین استفاده کنند.

او اذعان کرد: رانندگان باید با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های مواصلاتی به‌ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و قبل از سفر نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش دید افقی راهداری و حمل و نقل جاده ای امداد و نجات دید افقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اردلان محمدپور افزود: این سامانه بارشی که از روز قبل وارد منطقه شده بود، از امروز تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

او اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش ها در برخی مناطق احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد و دستگاه های ستاد بحران باید در آمادگی کامل باشند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

 

 

دیگر خبرها

  • مسدود شدن جاده گردنه تنگ توکلی به سمت کنگان بوشهر
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • واژگونی کوئیک در جاده مهاباد - یزد ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • دو بانده شدن ۲ جاده دو طرفه در شهرستان نجف آباد
  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • روشنایی ۱۵ کیلومتر از راه‌های استان بوشهر اجرا شد
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند