Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:39:51 GMT

عدم دسترسی ۳۹ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به شاد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۲۱۸۳

عدم دسترسی ۳۹ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به شاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مهدی مودی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: دانش آموزان خراسان شمالی نیازمند ۶ هزارو ۵۰۰ تبلت هستند بطوری که مرکز آمار ۵۰۰ تبلت را تقبل کرده اما با اینجال ۶ هزار تبلت دیگر مورد نیاز است.

وی با اشاره بر اینکه از ۱ بهمن ماه جاری مدارس استان بازگشایی می‌شوند افزود: بازگشایی مدارس برای کلاس های پایه اول و دوم و هنرستان ها و کاردانش هایی که  دروس عملی دارند بازگشایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بازگشایی مدارس درشهرستان‌هایی با وضعیت آبی همچون گرمه، جاجرم و راز وجرگلان برای آموزشگاه های زیر ۵۰ دانش آموز بصورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه تصمیمات بازگشایی مدارس و برنامه های درسی دانش‌آموزان با تشکیل شورای مدارس تصمیم گیری میشود بیان کرد: ۲ هزارو ۱۲ آموزشگاه در استان وجود دارد اما همه این مدارس آموزش حضوری ندارند بطوری که در بیشتر اوقات ۹۰ درصد آموزش در منزل صورت می‌گیرد.

مودی اظهار داشت: سرانه تقویتی به مدارس داده می‌شود تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان و معلمان صورت گیرد. 

وی در پایان گفت: هرگونه تصمیم گیری جدیدی از سوی ستاد کرونا صورت گیرد استان آمادگی کامل در این زمینه را دارد.

خراسان شمالی 9 سانت در سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری جلوتر است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره بر اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲۱ متر مربع  است ولی استان ۵/۳۰ متر مربع بوده اظهار کرد: در این زمینه ۹ سانتی متر نسبت به کشور جلوتر هستیم.

امین فلاح در نشست خبری اظهارکرد: از سال ۹۱  با اعتبارات سفر رهبری تا کنون ۴۵ مدرسه با ۲۷۷ کلاس درس احداث  گردیده است.

وی افزود: ۵۰ پروژه با ۹۷ کلاس درس و ۳۵ نمازخانه با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیاردو ۲۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رهبری احداث شده که نسبت به قبل  ۸۰ درصد رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: ۵ استخر دانش آموزی، ۷ خوابگاه دانش آموزی در مناطق محروم، ۱ اردوگاه، ۴ کانون پرورش فکری و ۶ مدرسه استثنایی با ۲۴۰ کلاس درس از مجموع پروژه های سفر رهبری بوده است.

فلاح بیان کرد: امسال از مجموع اعتبار ردیف استانی و ملی ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز مدارس با تخصیص ۹۰ درصد صورت گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات مدارس هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص ساخت خوابگاه مراوه تپه نیز ادامه داد: برای ساخت خوابگاه دانش آموزی اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که در این زمینه خیرینی اعلام آمادگی کرده اند.

گفتنی است: از مدرسه ماندگار دبیرستان دخترانه سمیه، مدرسه پسرانه فردوسی و استخر دانش آموزی که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد آماده بهتره برداری است بازدید شد.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش خراسان شمالی نشست خبری برنامه آموزشی خراسان شمالی دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر

ایسنا/خراسان شمالی دبیر استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر خراسان شمالی بر ضرورت حضور قوی و پررنگ هنرجویان استان در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر تاکید کرد و از حضور پنج تیم استان در این المپیاد ملی خبر داد.

مسعود مرواری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا در حدود ۱۰ رشته این دوره از المپیاد شرکت کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های هنرستان هنرهای زیبا نیز تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا در چهار رشته تئاتر، سینما، ساز ایرانی و گرافیک شرکت کنند.

وی در ادامه به تشریح و تبیین اهمیت نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر پرداخت و با توجه به ظرفیت‌های خوب هنری در این استان، از دبیران رشته‌های مربوطه خواست تا نسبت به تولید آثار فاخر و قوی برای شرکت در این رویداد با تمام توان اقدام کنند.

مرواری با اشاره به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد اسلامی به دنبال رصد هنرستان‌های پویاست، افزود: فعالیت و حضور قوی در این رویداد چشم انداز روشنی را پیش روی استان در راستای حمایت‌های بیشتر وزارتخانه خواهد گذاشت.

 وی همچنین بر تنوع آثار ارائه شده در کنار کیفیت تولیدات تاکید کرد و خواستار همراهی هنرجویان با استادان راهنما و بهره گیری از تمام توان و ظرفیت هنری شرکت کنندگان در آیین رویداد ملی شد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تهیه و تامین مواد اولیه، فضا و امکانات برای خلق آثار در رشته های مختلف از هیچ گونه حمایت و همراهی دریغ نمی کند و از این روی هنرجویان باید تمام دغدغه خود را صرف تولید آثار فاخر کنند.

دبیر استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر، در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت و نقش کار تیمی و گروهی در رشته های مرتبط تاکید کرد و از هنرجویان منتخب برای شرکت در این رویداد خواست تا از فرصتی که نصیب آن‌ها شده به درستی استفاده کنند، زیرا این اتفاق تحولی را در آینده هنری‌شان رقم خواهد زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری