Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه از تعیین یان کوبیس به عنوان نماینده ویژه و رئیس هیئت سازمان ملل در لیبی از ابتدای ماه فوریه آتی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، یان کوبیس، مأموریت حساس و مهمی را در شماری از موسسات و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است، کوبیس از تجربه کافی برخوردار است و وی در تلاش‌ها برای برقراری ثبات در لیبی مشارکت مثبت خواهد داشت.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، آنکارا از کوبیس در راستای تلاش‌هایش برای ایجاد صلح و ثبات دائمی در لیبی حمایت خواهد کرد.

پیشتر یان کوبیس در پست‌های هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان و نماینده سازمان ملل در عراق فعالیت داشت.

در مارس ۲۰۲۰ غسان سلامه از مأموریت خود به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل به لیبی استعفا کرد.

پس از استعفای غسان سلامه، فرستاده سابق سازمان ملل به لیبی از این سمت به دلیل مشکلات شخصی، گوترش، نیکولای ملادینوف را به عنوان فرستاده جدید تعیین کرد اما ملادینوف اوایل دی از پذیرفتن پست فرستاده سازمان ملل به لیبی عذرخواهی کرد.

پیشتر منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کردند که آنتونیو گوترش، یان کوبیس،‌ را به عنوان نماینده سازمان ملل در لیبی تعیین کرده است و برای انتقال او به لیبی آماده می‌شود.

طبق گفته این منابع، گوترش نامه رسمی را در این باره برای طارق الأدب، نماینده تونس در شورای امنیت و رئیس دوره‌ای این شورا ارسال کرده است.

یان کوبیس سیاست‌مدار اهل اسلواکی و وزیر امور خارجه پیشین این کشور است، پیش از این نیز مناصب متعددی را در سطح بین‌المللی بر عهده داشت که از جمله آنها می‌توان به رئیس دفتر سازمان ملل در افغانستان و عراق اشاره کرد و در دی ماه ۱۳۹۷ به عنوان هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان منصوب شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه عنوان نماینده ویژه سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت احمد شهریاری به استقلال

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل اسبق باشگاه صباباطری به‌عنوان نماینده ویژه هلدینگ خلیج فارس در جلسات هیئت مدیره استقلال حاضر می‌شود.

شهریاری نامی آشنا برای هواداران در فوتبال و البته استقلالی‌ها است که در سالیان گذشته به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره در این باشگاه حضور داشته و همچنین در زمان ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما، معاون مالی اداری این سازمان بود.

او یک چهره ورزشی و اقتصادی است و حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال مُبین تحولاتی است که در مسیر فعالیت آبی‌ها با ترکیب جدید مدیریتی رخ خواهد داد.

هلدینگ خلیج فارس اخیرا سهامدار عمده باشگاه استقلال با دریافت 85 درصد از سهام شد و حالا شهریاری را به‌عنوان نماینده ویژه خود در جلسات هیئت مدیره این باشگاه معرفی کرده تا امورش را به شکل بهتری دنبال کند.

دیگر خبرها

  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل