Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمرتضی بختیاری در مراسم رونمایی از علامت جمعی «احسان» برای فرش مددجویان که امروز برگزار شد، گفت: فرش تولیدی توسط مددجویان کمیته امداد با ۳۵ سال سابقه به گستردگی جغرافیای ایران به عنوان یک محصول با کیفیت و متنوع در بازارهای داخلی و بین‌المللی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، ادامه داد: فرشبافی به عنوان یک شغل خانگی، زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جامعه هدف کمیته امداد و به طور خاص زنان سرپرست خانوار و دختران را فراهم کرده و برنامه ما توسعه این میزان به چند صد هزار شغل در برنامه‌های آینده این نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری با بیان اینکه تولید فرش یک هنر و صنعت دیرین در ایران است، اضافه کرد: این صنعت کهن یک مزیت برای کشورمان است که در تمام جهان شناخته شده است و بازارهای بین‌المللی خوبی دارد. با توسعه و تکمیل زنجیره ارزش این محصول، بازار فرش ایران ظرفیت اشتغال فراوانی را در اختیار اقشار محروم قرار خواهد داد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به موفقیت‌های مددجویان این نهاد در حوزه تولید فرش، خاطرنشان کرد: ثبت علامت جمعی «احسان» برای فرش مددجویان کمیته امداد برای نخستین‌بار در کشور رخ می‌دهد که پس از سنجش کیفی محصولات و تطبیق دستورالعمل‌های مشخص و استانداردهای جهانی، انجام شده است.

وی فرش را یک محصول استراتژیک برای کشورمان دانست و تاکید کرد: با توجه به عضویت کمیته امداد در دفتر برندینگ مرکز مالکیت معنوی، این علامت با درج بر روی محصولات مددجویان می‌تواند اعتماد مخاطبان را جلب کرده و جایگاه محصولات آنان را ارتقا دهد. نشان احسان همچنین در ارتقای کسب و کار در سطح ملی و بین‌المللی برای جامعه تحت حمایت بوده مؤثر بوده و گامی اساسی در رشد محصولات خواهد بود.

بختیاری اظهار کرد: سازمان جهانی ثبت مالکیت فکری متعهد شده است تا پنج سال زمینه معرفی محصولات فرش مددجویان را در سطح جهان انجام داده و زمینه ارتقای جایگاه این محصول در سطح بازارهای بین‌المللی را فراهم کند. همچنین ثبت جهانی این علامت تجاری، موجب ایجاد حقوق مالکانه برای تولیدات مددجویان شده و جلوی هرگونه سو استفاده را خواهد گرفت.

وی با اظهار امیدواری در مورد اینکه با اجرای برنامه‌های مصوب کمیته امداد و توسعه اشتغال، موضوع توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای مددجویان عملی شود، افزود: طی سال‌های گذشته ارتقای حقوق مالکیت معنوی با توجه به نقش محوری آن در توسعه اقتصادی جامعه، مورد توجه مسئولان و اندیشمندان حوزه اقتصاد قرار گرفته و پروژه توانمندسازی مالکیت معنوی جهت تقویت و رقابت‌پذیری کسب و کارها از طریق ثبت علامت‌های تجاری، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی یکی از برنامه‌های ثبت است تا با فاصله‌گیری از روش‌های سنتی در تجاری‌سازی و کمک به رونق کسب و کار و ارزش افزوده، شاهد رشد چند برابری و استانداردسازی فعالیت‌های اقتصادی باشیم.

رئیس کمیته امداد این نهاد را پیشرو در ایجاد اشتغال در کشور عنوان کرد و گفت: حدود ۳۰ درصد بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند که توسعه و تمرکز بر زنجیره‌های ارزش، بهبود فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت مختلف اشتغال کشور همچون مراکز نیکوکاری، پارک‌های علم و فناوری، کارآفرینان و راهبران شغلی از برنامه‌های کمیته امداد برای توسعه اشتغال میان محرومان است.

کد خبر 5125686

منبع: مهر

کلیدواژه: مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی مددجویان کمیته امداد شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش آلودگی هوا قوه قضاییه شهر تهران شورای شهر شهرداری تذکر به شهردار تهران وضعیت معابر کمیته امداد امام خمینی آب و هوا سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی