Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای قبل از آنکه دونالد ترامپ اقدام به اخراج جیمز کومی از مدیریت اف.بی.آی کند، این رئیس جمهور آمریکا نامه‌ای پرطعنه به او نوشته که هرگز تاکنون به صورت علنی انتشار نیافته بود.

به نقل از یاهونیوز، در حقیقت این نامه چهار صفحه‌ای هرگز حتی برای خود جیمز کومی نیز فرستاده نشد زیرا آنطور که رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط کمپین ترامپ و روسیه بعدا تعریف کرد، وکلای کاخ سفید سریعا به این نتیجه رسیدند که این نامه نباید "روشنایی روز" را ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولر این نامه به تاریخ مه ۲۰۱۷ را به عنوان بخشی از تحقیقات گسترده خود بررسی کرده و در گزارش نهایی تحقیقاتش بخشهایی از آن را ذکر کرد اما نامه با گذشت تقریبا چهار سال عمدتا از عموم پنهان ماند.

حالا یک منبع مرتبط با تحقیقات مولر محتوای این نامه را به ای.بی.سی نیوز نقل کرده است و این به ویژه با توجه به اتفاقات اخیر، نشان می‌دهد که ترامپ چه دیدگاهی درباره این رهبر سابق آژانس اصلی مجری قانون در آمریکا داشته است.

ترامپ در این نامه به کومی نوشته بود: "رفتار شما هر چه بیشتر غیر قابل پیش بینی و بی ثابت می‌شود – از جمله با عملکردهای علنی خودخواهانه و پریشان که باعث حیرت کارشناسان، شهروندان و حرفه‌ای‌های مجری قانون به طور مشابه شده – که این کار را برای آنکه عملا این سازمان را رهبری کنید غیر ممکن می‌سازد."

در ادامه این نامه، کومی از بابت "صرف زمان بیش از حد برای پروراندن یک تصویر عمومی و عدم صرف زمان کافی برای منظم ساختن سازمان تحت امرش" مورد سرزنش قرار گرفت.

تقریبا نیمی از این نامه متمرکز بر عملکرد کومی در قبال تحقیقات مربوط به استفاده هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری سابق دموکراتها، از سرور ایمیل شخصی به هنگامی تصدی وزارت خارجه است؛ از جمله شهادت کومی به کنگره در دفاع از اقدامش در اعلام علنی این که کلینتون در ارتباط با اطلاعات طبقه بندی شده "شدیدا بی احتیاط" بوده اما نباید با اتهامات مواجه شود.

در نامه ترامپ عنوان شد: "تصمیمات حقوقی عجیب کومی و اظهارات عمومی متناقض او باعث کاشته شدن سردرگمی" و الهام بخشیدن "یک شورش تقریبی از سوی بسیاری از ماموران رده‌های مختلف در داخل اف.بی.آی" شدند.

نامه ترامپ به کومی همچنین این مدیر سابق اف.بی.آی را از بابت آنچه که رئیس جمهور آمریکا "شکست" کومی در متوقف کردن "افشاگری‌های شایع" خواند، مورد حمله قرار داد.

در این نامه نوشته شد: "شما ناتوانی کامل در کنترل افشاگری‌ها، هم در داخل و هم در خارج از سازمان نشان داده‌اید. در نتیجه اطلاعات – واقعی و جعلی – به اسلحه و ابزاری برای جنگ حزبی تبدیل شده است."

ترامپ در این نامه همچنین به کومی گفت، "اقدامات و تصمیمات" او بازتاب دهنده "فقدان کامل قضاوت" بوده و "کشور را شدیدا دچار اختلاف و به طرز درستی خشمگین کرده است".

ترامپ نتیجه گرفت: " آمریکا نیازمند مدیری در اف.بی.آی است که الهام بخش اعتماد در سراسر همه لایه‌های دولت بوده و مردم به عادل و بی طرف بودن او و اینکه او فراتر از سرزنش باشد، باور داشته باشند".

او اضافه کرد: شما اعتماد حرفه‌های ماهر در حوزه فرماندهی خود، قانونگذاران کنگره که با آنها کار می‌کنید و عموم مردم که به آنها خدمت می‌کنید را از دست داده‌اید./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد

 دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • حذف لبران جیمز و لیکرز از NBA
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد