Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:29:09 GMT

تزریق نانوذرات به زانو برای درمان آرتروز

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۲۵۳۳

تزریق نانوذرات به زانو برای درمان آرتروز

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشگاه پنسیلوانیا در تحقیقات اخیر خود دریافتند، تزریق نانوذرات به زانوهای دچار آرتروز می‌تواند به کند شدن تخریب غضروف‌ها کمک کند.

آرتروز یک وضعیت دردناک، ناتوان کننده و نسبتاً شایع است که کند کردن یا متوقف کردن آن دشوار است، بنابراین گزینه‌های درمانی عمدتا به کاهش درد محدود می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک مطالعه جدید بر روی موش‌ها اکنون نشان داده است که تزریق نانوذرات به زانو تحت عنوان نانودرمانی می‌تواند تخریب غضروف‌ها را کُند کند.

در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد، اما گروهی از دانشمندان بر این باورند که آنها روشی را کشف کرده‌اند که از طریق آن  می‌توان به طور بالقوه اثرات بیماری را متوقف کرد.

دانشمندان در سال‌های اخیر راه‌هایی برای کاهش تخریب غضروف با استفاده از یک مولکول مشتق شده از جلبک‌ها یا حتی رشد مجدد آن با تغییر سلول‌های بنیادی یا تزریق مولکول‌های خاص پیدا کرده‌اند. اکنون محققان در این مطالعه جدید با هدف قرار دادن یک مسیر پروتئینی که قبلاً به رشد غضروف مرتبط شده است، مولکول مخصوص خود را تولید کردند که نویدبخشی را در بازسازی غضروف نشان می‌دهد.

با تزریق این نانوتراپی‌ها به موش‌ها، محققان مشاهده کردند که آنها روند تخریب غضروف و سخت شدن استخوان و همچنین درد زانو را کند می‌کنند. در موش‌های تحت درمان نیز هیچ عارضه جانبی عمده ای مشاهده نشد.

محققان تیم پژوهش می‌گویند، اگرچه این روش تا رسید به آزمایش بالینی راه طولانی در پیش دارد، اما استفاده از روش نانوذرات ایمن بده و همین موضوع مسیر آزمایش انسانی را هموار می‌کند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نانوذرات علم درمان زانو غضروف تخریب غضروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با چهار پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک و هلند به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بودند، ظهر امروز در ادامه بازی‌های درخشان خود و در حضور سفیر ایران در بلگراد، پیروزی مقتدرانه دیگری را در مسابقات والیبال دانش‌آموزان جهان ۲۰۲۴ مقابل تیم قدرتمند ایتالیا کسب کرده و توانست راهی جمع چهار تیم برتر جهان شود.

در دیدارهای دانش‌آموزی که در سه دست برگزار می‌شود، شیربچه‌های تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در رقابتی جذاب مقابل ایتالیای نامدار و دارنده سه عنوان قهرمانی دانش‌آموزان اروپا باز هم موفق ظاهر شد. دانش‌آموزان ایرانی در این بازی در دست اول با حساب ۲۵ بر ۱۹ و در دست دوم با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ پیروز شده و با پیروزی دو بر صفر به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کردند.

در پایان این دیدار دکتر حسن‌پور سفیر ایران در صربستان و دیگر اعضاء سفارت کشورمان که برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن ویزورا آمده بودند، در حلقه شادی دانش‌آموزان نابغه ایرانی حضور یافته و در کنار آنان جشن صعود به جمع چهار تیم برتر جهان را برگزار کردند.

گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی فردا شنبه ۸ اردیبهشت ماه راس ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران در بلگراد به مصاف چین تایپه خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • (ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار
  • ایتالیا هم زانو زاد: والیبال ایران در جمع ۴ تیم برتر جهان
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید