Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@12:11:08 GMT

تمسک به قرآن و عترت رسیدن به مقصد است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۲۷۶۴

تمسک به قرآن و عترت رسیدن به مقصد است

آیت الله شاهچراغی با تأکید براینکه ولایت در قرآن و عترت خلاصه می شود گفت: همه باید در این مسیر به درستی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان، آیت الله «سیدمحمد شاهچراغی» در نشست شورای قرآنی استان سمنان با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان اینکه باید خود را به نور قرآن و عترت تجهیز کنیم تا به سعادت رهنمون شویم گفت: همه ما باید ملاک و مبنای خود را این دو ثقل عظیم قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان جمهوری اسلامی ایران را فرصت خوبی برای عبادت و خدمت دانست وگفت: متاسفانه از فرصتها خیلی کم استفاده می کنیم و باید از فرصت ها درست و به جا استفاده کنیم.

 

وی یکی از اصلی‌ترین تکالیف فرهنگی را گسترش فرهنگ قرآن و عترت دانست وافزود: استان سمنان ا استانی ولایی، مذهبی با مردمی قانع ، کوشا ، اهل نماز و عبادت  است و خوشبختانه مسئولین استان سمنان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همراه هستند.

 

آیت الله شاهچراغی با تأکید براینکه راه ولایت راه ما است  ادامه داد: پس از ولایت ائمه اطهار (ع)، ولایت فقیه است و باید همگی مطیع رهبری باشیم.

 

امام جمعه سمنان با اعلام این مطلب که ولایت در قرآن و عترت خلاصه می شود اظهارامیدواری کرد: همه در این مسیر به درستی حرکت  کنیم.

 

وی در ادامه اخلاص را یکی از خواسته های حضرت زهرا (س) از مسلمانان عنوان کردوافزود: اگر اخلاص مان را با خدا تقسیم کنیم، خداوند نیز بهترین مصلحتش را بر ما ارزانی می کند.

 

 

آیت الله شاهچراغی با تأکید براینکه  کار، عبادت و خدمت باید برای خدا باشد افزود: اگر بتوانیم این خواسته‌ها را به انجام برسانیم، بسیاری از مشکلات کشور کم و یا رفع می‌شود. 

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی باید هر مقدار در مورد قرآن خدمت می‌کند همان اندازه هم در مورد عترت فعالیت کنند اظهارداشت: چرا که پیامبر هم قرآن و هم عترت را برای ما به یادگار گذاشتند.

 

وی، حضرت زهرا (س) را نزدیکترین عترت به رسول خدا (ص) دانست و گفت: ولایت و خدمت دو ویژگی حضرت زهرا (س) است ‌و حضرت زهرا (س) هم ولایت‌مدار به ولایت امیرالمومنین علی (ع) و هم خدمتگزار و خادم مردم بودند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان سمنان ولایت فقیه استان سمنان قرآن و عترت حضرت زهرا آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

خادمیان  گفت: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد