Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ به دنبال خوش‌بینی‌ها نسبت به اینکه بسته‌های محرک دولتی باعث رشد اقتصادی می‌شود و همچنین افزایش تقاضا که نگرانی‌های کاهش مصرف سوخت بر اثر قرنطینه‌های کرونایی را برطرف کرد، قیمت نفت در روز سه‌شنبه افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه مارس 55سنت یا یک درصد افزایش یافت و به 55.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30دلار در هر بشکه رسید؛ در حالی که در جلسه معاملاتی پیشین 35سنت کاهش را تجربه کرده بود.

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با 16سنت یا 0.3درصد رشد، با قیمت 52.52دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است که سرمایه‌گذاران به دلیل وضعیت تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان ابراز خوشحالی کردند؛ زیرا اطلاعات منتشر شده در روز دوشنبه نشان می‌دهد که تولید پالایشگاه آن 3درصد افزایش یافته است. چین تنها اقتصاد بزرگ جهان بود که در سال گذشته برای جلوگیری از انقباض تلاش می‌کرد، در حالی که سایر کشورها درگیر مهار کردن شیوع ویروس کرونا بودند.

به گفته تحلیلگران، قیمت نفت همچنین به دنبال کاهش تولید عربستان سعودی در طول دو ماه آتی که انتظار می‌رود سبب کاهش 1.1میلیون بشکه در روز برای ذخایر جهانی شود، پشتیبانی شده است.

کارشناسان اذعان داشتند که در اروپا و ایالات متحده، از سویی عرضه آهسته واکسن کرونا سبب افزایش نگرانی‌ها در خصوص وضعیت بازگشت تقاضا شده است.

پربیننده ترین مسیر رفع تحریم‌های نفتی ایران در اولویت‌های آخر است حامل‌های انرژی در ایران ارزان است؟! حواستان باشد سرتان کلاه بنزینی نرود! سهمیه بنزین بهمن‌ماه امشب واریز می‌شود ورود موج جدید سرما به کشور و افزایش مصرف گاز و برق

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رشد اقتصادی قیمت نفت نفت خام برنت بازار نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تقاضای سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟