Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلاهبردار حرفه ای به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی دست به کلاهبرداری از طعمه هایش زد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رئیس پلیس فتا تهران گفت: مرد جوانی ساکن مرکز تهران به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، شخص ناشناسی با وی تماس و خود را مجری یکی از برنامه هایی رادیویی معرفی و اعلام کرد که من برنده برنامه زنده رادیویی شده ام و برای دریافت جایزه به خود پرداز بانک مراجعه و به دستور وی که به صورت تلفنی مکالمه می کرد، دستورات بانکی را انجام دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انجام عملیات بانکی پیامکی دریافت کردم و متوجه شدم از حساب های بانکی ام مبلغی برداشت شده است.

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در برنامه رادیویی

وی عنوان کرد: بررسی پرونده در اختیار تیمی از افسران سایبری پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و در حین تحقیقات پلیسی پرونده های مشابه دیگری نیز در پلیس فتا تشکیل و مشخص شد متهم علاوه بر شاکی ، کاربران دیگری را نیز به همین شیوه اغفال کرده که با تلاش های شبانه روزی مهندسان، رد پای متهم در فضای مجازی شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت متهم و مخفیگاه وی شناسایی شد، افزود: نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری وی اخذ شد.

دستگیری کلاهبردار حرفه ای با 100 شاکی

گودرزی افزود: روز گذشته در یک عملیات موفق متهم در مخفیگاهش دستگیر و پس از انتقال به پلیس فتا به 100 فقره کلاهبرداری معترف شد.

این مقام سایبری با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی وجوه کلاهبرداری شده را 8 میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: متهم در تحقیقات پلیسی اظهار کرد، با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه های زنده صدا و در حال پخش رادیویی، با ترفند های مختلف در ذهن افراد قربانی خود نفوذ کرده و با مهندسی اجتماعی آنها را به پای دستگاه خودپرداز می کشاندم.

رئیس پلیس فتا در پایان گفت: تا کنون تعدادی از مال باختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا کلاهبردار پلیس فتا اخبار حوادث زن و مرد فریب کلاهبرداری میلیونی قلابی مجری سهام عدالت قیمت خودرو کرونا قتل خودکشی تجاوز ایران مرد کرونا تجاوز جنسی عکس بورس فیلم تحقیقات پلیسی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا، شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند، ما در راستای بازنگری و به‌روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی افزود: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم، همچنین ۲۷۷ هیئت علمی، ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی و ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷۰۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه‌ها بر اساس آن شکل می‌گیرد، همچنین بازنگری‌های بسیاری در سرفصل‌ها و برنامه‌های عملیاتی با رویکرد مهارت‌محور در دستور کار قرار گرفت.

سردار حمیدی تصریح کرد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا در درجه و آموزش‌های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

وی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که موثرتر واقع خواهد شد.

کد خبر 749650

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ متهم به قتل در یک روز
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی