Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت درخصوص راه اندازی سامانه جامع تجارت گفت:چنین سامانه بزرگی به بیش از ۲۵ زیرسامانه پس از تکمیل نیازمند است که در آنجا اجرای مرحله به مرحله صورت بگیرد و در کنار آن آموزش بازرگان و مجریان بخش دولتی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری آنلاین خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو درخصوص این که بهره برداری از «سامانه جامع تجارت» با هدف شفاف سازی فرآیند‌های تجاری که بنا بود نهم آذر ماه به بهره برداری برسد به کجا رسید و دلایل تعویق بهره برداری آن چیست؟ گفت: تنوعی از اقدامات برای تحقق سامانه جامع تجارت لازم است و چندین دستگاه اجرایی از جمله گمرک، وزارت صمت، وزارت جهاد سازندگی و راه شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راه داری را شامل می‌شوند که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در شورای اجرای فناوری اطلاعات شرکت کردند و مشارکت آن‌ها در حال تحقق و انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی دولت ادامه داد: بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های سامانه و زنجیره تجارت و بازرگانی کشور مکانیزه، الکترونیکی و غیرحضوری شده؛ بنابراین این بخش الان آماده است. بازرگان در سامانه نیاز به مراجعه حضوری و ارایه مستندات کاغذی ندارند. آنچه که برنامه ریزی شده است تعامل بین سامانه‌های مختلف برای پیش گیری از فرایند‌های اداری است که ممکن است منجر به فساد و قاچاق کالا شود.

ربیعی گفت: اکنون هم زیرساخت‌ها با تعامل خوب کمرگ و وزارت صمت و سایر دستگاه‌های اجرایی تحت نظر وزارت ارتباطات که دبیرخانه شورای اجرایی آن در آنجا ایجاد شده، در حال انجام است و بسیاری از بخش‌های جدید سامانه نظیر ثبت سفارش و صدور پروانه گمرکی مبنی بر شناسه کالا در حال اجرا است و برخی بخش‌ها نظیر اتصال کامل بخش انبار‌ها در دست تست و ارزیابی است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: امیدواریم از واردات گرفته تا داخل انبار، مصرف کننده عمده و خرده فروش را در این سامانه داشته باشیم؛ بنابراین در حال تست مرحله انبار هستیم و پایلوت هم در چند انبار اجرایی شده است.

وی ادامه داد: چنین سامانه بزرگی به بیش از ۲۵ زیرسامانه پس از تکمیل  نیازمند است که در آنجا اجرای مرحله به مرحله صورت بگیرد و در کنار آن آموزش بازرگان و مجریان بخش دولتی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ربیعی خاطر نشان کرد: ذینفعان بخش دولتی باید آموزش ببینند، مجریان بخش دولتی مثل گمرک که این امکانات و رویه‌های جدید در سامانه گنجانده شده است را آموزش ببینند و این سامانه باید با دقت مورد استفاده ذینفعان امور واردات و صادرات قرار بگیرد. این اقدامات تا الان دنبال شده است. به جهت اهمیت کار هر هفته دو جلسه در سطح وزیران ذیربط و دستگاه‌های مجری سامانه برگزار می‌شود. در ده روز گذشته نیزدو جلسه پیشرفت سامانه با حضوررئیس جمهور، وزیر صمت و اعضای مرتبط با این سامانه برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ربیعی سخنگوی دولت سامانه جامع تجارت دولت سامانه جامع تجارت سخنگوی دولت بخش دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است و پیگیری برای تکمیل همه طرح‌های ادامه دارد و این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است.

«حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، نشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام این نشست اظهار کرد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره ‌که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است‌ و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!