Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، ناصر نجیب زاده،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولید مرغ در کوهدشت یک میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه معادل حدود ۱۱هزار تن است که ظرفیت خوبی برای فروش به سایر استان‌ها محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: کوهدشت ۱۵ درصد از تولید گوشت مرغ لرستان را تامین می‌کند و سومین شهرستان از لحاظ میزان تولید این ماده پروتئینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: درحالی که مرغ کشتارگاهی به میزان کافی در کوهدشت موجود است، اما مردم ترجیح می‌دهند از مرغ زنده استفاده کنند.

نجیب زاده اظهار داشت: مردم باید به مصرف گوشت مرغ در قالب ظرفیت کشتارگاهی توجه و مرغ بسته‌بندی بهداشتی را تهیه نمایند.

او تاکید کرد: شورای اسلامی شهر، اداره دامپزشکی، فرمانداری و مهم‌تر از همه خود مردم باید همکاری کنند تا موضوع کشتار ساماندهی شود و مرغ بسته‌بندی شده در اختیار عموم قرار گیرد.

نجیب زاده گفت: با وجود یک واحد کشتارگاهی صنعتی طیور در کوهدشت، آمادگی لازم برای تهیه مرغ کشتار شده بهداشتی با نظارت‌های لازم وجود دارد بنابراین نیازی به خرید مرغ زنده نیست.

بیش از ۶۲۰ واحد مرغداری در لرستان فعال است و میزان تولید و مصرف این ماده پروتئینی در استان به ترتیب حدود ۷۸ هزار و ۵۰ هزار تن است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان تولید مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با توجه به آمار تولید گوشت قرمز استان توسط جهاد کشاورزی میزان ۱۵ درصد تولید گوشت متعلق به عشایر است.

محمدحسین جعفری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان رضوی طی سال گذشته اظهار کرد: تولید گوشت قرمز عشایر استان طی سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۲ هزار و ۷۱۸ تن بوده است.

وی افزود: میزان تولید گوشت قرمز توسط عشایر خراسان رضوی نسبت به سال قبل ۱۱۷۲ تن افزایش داشته است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی درخصوص اینکه چند درصد تولید گوشت استان با عشایر است، تصریح کرد: با توجه به آمار تولید گوشت قرمز استان توسط جهاد کشاورزی میزان ۱۵ درصد تولید گوشت متعلق به عشایر است.

جعفری همچنین با اشاره به استقبال عشایر استان از طرح تولید قراردادی گوشت قرمز که از سال گذشته آغاز شده است بیان کرد: استقبال عشایر از طرح فوق بسیار زیاد بود، به گونه‌ای که با پیگیری‌های صورت گرفته مقدار ۵۰۰۰ تن جو مدت دار (۶ ماهه) در اسفندماه از شرکت پشتیبانی امور دام اخذ و تعداد ۱۱۰ راس دام عشایر تحت پوشش قرار گرفت. همچنین مقرر شد با توجه به محدویت نهاده و متقاضی زیاد به ازای هر راس ۴۵ کیلو گرم جو اختصاص پیدا کند.

وی درباره میزان تحویل علوفه در قالب طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر خراسان رضوی گفت: در قالب طرح تولید قراردادی دام سبک عشایر استان در آذر ماه ۱۴۰۲ مقدار ۹۰۰۰ تن جو ۴ ماهه به سررسید ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری بین ۶۸۲ نفر از عشایر توزیع شد. رقم ریالی  این طرح ۹۲۷ میلیارد ریال بوده است. با این میزان نهاده تعداد ۵۰ هزار راس دام عشایر تحت پوشش قرار گرفت که ۲۰ درصد دام طرح، یعنی ۱۰ هزار راس دام را عشایر پروار و مقدار حدود ۲۰۰ تن گوشت روانه باز مصرف شده است. ضمنا در طی سال ۱۴۰۲ مقدار ۴۷ هزار تن انواع علوفه تامین و برای تغذیه و تعلیف دام بین عشایر استان توزیع شده است. 

جعفری ادامه داد: ۸۲۰۰ خانوار عشایر در خراسان رضوی شناسایی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید