Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز (سه شنبه) اعلام کرد که شبه نظامیان گروه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) که تحت حمایت نظامیان اشغالگر آمریکا قرار دارند، در ادامه اقدامات جنایت‌آمیز خود در حق اهالی استان الحسکه (شمال سوریه)، برای دومین روز پیاپی مانع ورود کارگران طرح آب رسانی این استان به محل کار خود شدند و آب آشامیدنی ساکنان این استان را همچنان مسدود نگه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع محلی به «سانا» گفت که شبه نظامیان کرد سوری با جلوگیری از ورود کارگران شرکت آب و فاضلاب به مقر شرکت در شهرک «العزیزیه»، مستقیما بر وضعیت خدمات‌رسانی به شمال سوریه تأثیر می‌گذارند.

منبع مذکور با بیان اینکه شبه نظامیان قسد سه نفر از کارگران را ربودند، افزود: آنها عمدا مرتکب جنایات در حق اهالی الحسکه می‌شوند و با هماهنگی نظامیان اشغالگر آمریکا، کنترل ساختمان‌ها و مراکز تاسیساتی در این استان را در دست خود می‌گیرند.

شبه نظامیان قسد در 27 ژوئن گذشته، مقر شرکت برق عمومی استان الحسکه در شهرک «النشوه»، اداره کل غلات شهرک «غویران» و شهر «الریاضیه»، بخشی از ساختمان‌های مسکن جوانان، انجمن انفورماتیک سوریه، سازمان گردشگری و محیط زیست، اداره راهنمایی و رانندگی و ثبت احوال را تحت اشغال خود درآوردند.

اهلی الحسکه تاکنون چندین بار با برگزاری تجمع اعتراض آمیز، به تخلفات شبه نظامیان قسد مورد حمایت نیروهای اشغالگر آمریکایی مبنی بر تلاش برای محاصره و فشار بر مردم منطقه اعتراض کرده و سکوت جامعه جهانی مقابل جنایات نیروهای وابسته به ترکیه و آمریکا در مرکز و حومه غربی الحسکه را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمعات اعتراضی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن شعارهایی در محکومیت اشغالگری ترکیه و مزدوران وابسته آنکارا و محکومیت اقدامات شبه نظامیان قسد درج شده بود. 

مردم الحسکه اقدام اشغالگران در به‌کارگیری شبه نظامیان به منظور ادامه وضعیت هرج و مرج برای ایجاد فضا و شرایط مناسب جهت سرقت و غارت کالاهای مردم سوریه را محکوم کردند.

ارتش آمریکا نیز از سال ۱۳۹۴ در راستای حمایت از تروریست‌های مستقر در شرق سوریه و بدون اجازه دولت این کشور نیروهای خود را وارد بخش‌های شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن کرده است. 

استان الحَسَکه با یک میلیون جمعیت در شمال شرق سوریه قرار دارد. شهر الحسکه مرکز این استان و شهرهای «قامشلی، دیرک، سری کانی و عمودا» از مهم‌ترین شهرهای استان الحسکه است. 

برچسب‌ها قسد سوریه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قسد سوریه ایالات متحده آمریکا قسد سوریه ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور شبه نظامیان قسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کردستان همزمان با سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد
  • حمایت دانشجویان مشهدی از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد