Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک شرکت دانش بنیان با به‌کارگیری فناوری‌های بومی، بازار واردات محصولات کاربردی در ایستگاه‌های مترو را کساد کرده و با تولید تجهیزات ایران‌ساخت و با تکیه به توان دانشی متخصصان داخلی به حوزه طراحی و ساخت این تجهیزات ورود کرده است.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، فن‌های محوری برگشت‌پذیر دود دو جهته از جمله محصولات دانش‌بنیان این شرکت است که با طراحی خاص و ویژه در تهویه تونل‌ها و ایستگاه‌های خطوط مترو کاربردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه اجزای این تهویه‌ها ساخت داخل است و ساختار آن هم متناسب با مترو طراحی شده است. این تجهیزات، تهویه مناسبی برای خطوط مترو ایجاد کرده است.

این فعال فناور ادامه داد: در ایستگاه‌های مترو برای تهویه هوا، خنک کردن و رفع هوای دم‌کرده و آلوده و تامین هوای تازه برای مسافران در حالت اضطراری از هواسازها و هواکش‌ها استفاده می‌شود. سیستم تهویه مکانیکی مترو شرایط محیطی در ایستگاه‌ها و تونل‌ها را در دما و رطوبت مناسب حفظ و هوای تازه و مناسب برای مسافرن تامین می‌کند.

وی افزود: یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت ما شبکه‌های هوشمند کنترل تردد است. از آنجا که این فناوری در انحصار چند شرکت اروپایی بود با اراده به قطع وابستگی به صنایع بیگانه و ایجاد بازار کار مناسب برای متخصصان داخلی، توانستیم تمامی اجزای این سیستم‌ها را با دانش فنی خود بومی کنیم.

این فعال فناور ادامه داد: این سیستم متشکل از گیت‌های الکترومکانیکی به همراه سخت‌افزار و نرم‌افزارهای کاربردی است که براساس روش‌های متعددی چون کارت هوشمند غیر تماسی، اثر انگشت، چهره‌نگاری، کارت ملی، دوربین پلاک‌خوان، تگ های RFID، ریموت کنترل، شناسایی از طریق کلمه عبور، کلید فشاری و غیره، صدور مجوز عبور و کنترل هوشمندانه را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری مترو دانش علم ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ هادی زند از جابه‌جایی ۴۰ هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران مسابقه فوتبال پرسپولیس و فولاد مبارکه سپاهان با این ناوگان خبر داد و درباره میزان جابه‌جایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد