Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@11:21:41 GMT

۱۴۹ کیلوگرم مواد مخدر در ارومیه کشف و ضبط شد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۳۳۸۰

۱۴۹ کیلوگرم مواد مخدر در ارومیه کشف و ضبط شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن شیخ نژاد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۱۴۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است، افزود: در این زمینه سه هزار و ۳۸۲ نفر معتاد، ۷۹۶ نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ هزار و ۷۱۶ مورد تماس شهروندان با پلیس ۱۱۰ در این شهرستان ثبت شده است، گفت: از این تعداد تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۵۷ هزار و ۶۳۸ مورد اجرایی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ شیخ‌نژاد، اضافه کرد: همچنین طی امسال ۶ هزار و ۷۵ پرونده در کلانتری و پاسگاه‌ها تشکیل شده و این تعداد پرونده تشکیل شده نسبت به مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه ادامه داد: در این مدت سرقت مغازه ۵۵ درصد کاهش، سرقت از اماکن دولتی ۴۶ درصد کاهش، سرقت احشام ۴۹ درصد کاهش، سرقت اتومبیل ۱۱ درصد کاهش، سرقت قطعات خودرو ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری تعداد ۸۶۹ فقره عملیات انجام که در این راستا تعداد ۲۶۶ دستگاه خودرو توقیف و ۳۷۹ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی شده که ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده ۳۳۵ میلیارد و ۸۶۳ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه گفت: در طول سالجاری ۲۹۶۳ دستگاه خودرو و ۵۸۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شده اند.

وی همچنین از اجرای طرح پاک سازی مناطق آلوده و حاشیه نشین شهر ارومیه خبر داد و افزود: در اجرای طرح پاک سازی مناطق آلوده و حاشیه نشین شهر ارومیه، تعداد ۵۵ نفر معتاد متجاهر جمع آوری و سه نفر سارق منازل دستگیر شدند.

سرهنگ شیخ نژاد گفت: در نتیجه اجرای این طرح مقداری مواد مخدر صنعتی، آهن آلات و گوشی موبایل سرقتی و اسباب و اثاث منزل کشف و همچنین سه دستگاه خودرو سواری از این افراد توقیف شد.

وی افزود: در ادامه یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه دوچرخه و موتور آبیاری مزارع کشاورزی و مقداری سیم کابل برق مربوط به اداره برق و تعدادی لوازم محتویات خودرو از این سارقین در نتیجه این طرح کشف شده است.

کد خبر 5125786

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی مواد مخدر قاچاق ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیراز آمار کرونا ایام فاطمیه عکس استانها شهرکرد شیوع کرونا عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س گرگان شهرستان کرج شهادت حضرت زهرا س بوشهر درصد کاهش مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد

سردار شجاعی نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین هنگام گشت زنی در محور‌های فرعی شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان و ۲ دستگاه سواری سمند که در حال تردد بودند مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو‌ها دستور ایست دادند. 

او افزود: مأموران پس از اجرای طرح مهار و در یک عملیات هوشمندانه ۳ دستگاه خودروی قاچاقچیان را متوقف کردند؛ ضمنا ۲ نفر از قاچاقچیان که عرصه را برخود تنگ دیدند با رها کردن خودرو از محل متواری شدند که مأموران در بازرسی از خودرو‌های توقیف شده، مقدار ۳۸۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند. 

بیشتر بخوانید

 درگیری مسلحانه در نهبندان/ شهادت فرمانده پاسگاه مرزی

سردار شجاعی نسب با اشاره به این که مأموریت در خصوص دستگیری متهمان متواری شده ادامه دارد؛ بیان کرد: در این عملیات در مجموع ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردیدند. 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: پلیس با رصد شبانه روزی محور‌های مواصلاتی و فرعی استان اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ را نخواهد داد و با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • ۶ تصادف طی ۲۴ ساعت در آذربایجان غربی/۳ نفر و ۲۳ نفر مصدوم شدند