Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در یکصد و نود و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی برگزار شد، گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارشی از تحولات بازار سرمایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهوری پس از این گزارش تاکید کرد: شورای عالی بورس باید برای حفظ تعادل در بازار سرمایه و شفافیت و صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران تصمیمات لازم را اتخاذ و اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی و نحوه تخصیص ارز ترجیحی بابت مصارف کالا‌های دارویی و تجهیزات پزشکی ارائه کرد که پس از تبادل نظر درباره آن تصمیم‌گیری شد.

براساس این گزارش به منظور کنترل قیمت دارو و تجهیزات پزشکی و شفافیت در حوزه توزیع و مقابله با سوء استفاده‌ها در این زمینه، تمام فهرست‌های ثبت سفارش ارسالی به بانک مرکزی و تخصیص ارز در سایت سازمان غذا و دارو بارگذاری می‌شود تا همه فعالان این عرصه به آن دسترسی داشته و مصرف کننده، وارد کننده و فروشنده از فرآیند تولید و عرضه دارو و تجهیزات پزشکی اطلاع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قالیباف: وضعیت بازار سرمایه قابل قبول نیست، دولت پاسخگو باشد

رییس جمهوری با تاکید بر اهتمام دولت در زمینه تامین نیاز‌های ضروری بخش بهداشت و درمان و سلامت مردم، گفت: دولت برای اختصاص ارز مورد نیاز بخش دارو و تجهیزات پزشکی اولویت خاصی قائل است.

وی شفافیت فرآیند تامین و توزیع دارو را امری ضروری خواند و با اشاره به راهبرد کلان دولت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش تولید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: دولت سیاست اصلی خود را در این حوزه بر مبنای تولید دارو در داخل کشور قرار داده و به همین دلیل خوشبختانه در سال جاری مصارف ارزی در واردات دارو کاهش یافته و عمده اقدامات به سمت تولید داخل سوق داده شده است.

در ادامه این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تامین کالا‌های اساسی ارائه کرد.

براساس این گزارش با اقدامات انجام شده در خصوص تولید و واردات روغن خوراکی، نیاز مصرفی و ذخیره استراتژیک روغن تامین شده است.

رییس جمهوری پس از این گزارش دستور داد برای ترخیص و حمل و توزیع روغن فوریت‌های لازم اعمال گردد.

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بورس حسن روحانی انتخابات 1400 دارو و تجهیزات پزشکی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد