Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هادی فقهی زاده پس از نشست شورای قرآنی استان سمنان و در جمع خبرنگاران همزمان با ظهر سه شنبه با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آزمون قرآن و عترت سال جاری شرکت کنند، بیان کرد: این آزمون سراسری یکی از بزرگترین رویدادهای قرآنی و فرهنگی در سراسر کشور است که سالانه مورد استقبال خوب قرآن دوستان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت شیوع کرونا آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت مجازی در کشور برگزار می‌شود، ابراز کرد: ثبت نام از داوطلبان همچنان ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران شیوع ویروس کرونا تعطیل نشده است، ابراز داشت: آزمون سراسری قرآن و عترت در زمینه حفظ و مفاهیم قرآن در ۱۴ رشته و در بخش قرآن و احادیث به صورت ۹۰ درصد مجازی برگزار می‌شود.

فقیهی پور با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در بستر فضای مجازی دنبال می‌شود، تاکید کرد: دو هزار مؤسسه مستقل و شعبه مؤسسه‌های وابسته به معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ برنامه‌های خود را در سال ۹۹ با استفاده از فضای مجازی به خوبی اجرا کرده‌اند.

وی از معرفی یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه و کاشان به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه در سطح کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: این نامگذاری‌ها کمک به توسعه فرهنگ دینی و قرآنی و همچنین جهت دهی به برنامه‌های قابل برگزاری است که در این راستا اقدامات خوبی در سطح کشور در دست برگزاری است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه قرآن، گفت: بیست و چهارمین و بیست و پنجمین دوره تجلیل از خادمان قرآن کریم کشور با حضور رئیس جمهور در تهران و همزمان با اسفند ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

کد خبر 5125754

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن ویروس کرونا کرمانشاه شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ایام فاطمیه عکس استانها شهرکرد عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شهرستان کرج شهادت حضرت زهرا س شیوع کرونا گرگان بوشهر آزمون سراسری قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود