Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@09:29:47 GMT

مصرف گاز در کشور باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۳۷۵۳

مصرف گاز در کشور باید اصلاح شود

خبرگزاری آریا - وزیر نیرو گفت: تعلل برای اصلاح روش مصرف، سبب از دست رفتن زمان می‌شود و ادامه مسیر کنونی، ایران را در ردیف کشورهای واردکننده گاز برای مصارف خود قرار می‌دهد.
به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رضا اردکانیان، امروز (سه‌شنبه، 30 دی‌ماه) در آیین گشایش طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های کرمان و یزد که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، گفت: وظیفه داریم به مرور و به روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی کنیم تا مصرف‌کنندگان نسبت به آنچه در حال رخ دادن است آگاهی یابند و اگر این کار انجام شود، مجموعه جامعه مسیر صحیح را انتخاب می‌کند و بی‌شک از این شرایط به سمت شرایط بهتر منتقل می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز 37 میلیون مشترک در بخش برق داریم که شامل مشترکان خانگی، تجاری، عمومی، صنعتی، کشاورزی و معدنی هستند، افزود: برای تأمین برق این 37 میلیون مشترک نیروگاه‌های ما به سوخت نیاز دارند و این سوخت به اشکال مختلف و بیشتر گاز تامین می‌شود.
وزیر نیرو تصریح کرد: با یک محاسبه ساده فرض شود همه سوخت نیروگاه‌های کشور گاز باشد و ما برای اینکه در هر شبانه‌روز پاسخگوی نیاز برقی مشترکان در همه بخش‌ها باشیم، رقمی حدود 180 میلیون مترمکعب گاز نیاز داریم، این درحالی است که فقط بخش خانگی حدود چهار برابر این مقدار گاز مصرف می‌کند تا گرمایش منزل و پخت و پز انجام شود، این عدد بالایی است.
اردکانیان عنوان کرد: بدانید اگر شیوه‌های مصرف اصلاح نشود، زمان را برای اصلاح از دست خواهیم داد و روزی می‌رسد که ما برای تأمین گاز روزانه‌ای که نیاز داریم، ناچار به واردات گاز شویم، از این رو باید به سمتی حرکت کرد که این شیوه اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان