Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@20:47:57 GMT

کرونا هوای زمین را خنک کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۳۹۶۴

کرونا هوای زمین را خنک کرد

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، از مضرات شیوع ویروس کرونا بسیار بیان شده و باعث مرگ انسانهای زیادی در زمین شده است. اما در کنار این آثار مخرب توانسته اندکی به محیط زیست کمک کند و بخشی از این آثار به کنترل گرمای زمین مربوط می‌شود.
دانشمندان آژانس بین‌المللی انرژی معتقدند طی بررسی‌های انجام شده و کسب آمار مقایسه‌ای سال 2020 نسبت به سال گذشته گرمای زمین تا اندازه‌ای کنترل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشمندان کنترل گرمای زمین را ناشی از کاهش 10 درصدی گاز سمی متان در جو می‌دانند.

در واقع شیوع ویروس کرونا باعث شده است رفت‌وآمدها و فعالیتهای انسانی و شغلی تا میزان زیادی کاهش پیدا کرده و در نتیجه گاز متان در سال 2020 نسبت به سال 2019 تا حدود 10 درصد کاهش تولید داشته باشد.

متان بر اثر فعالیت‌های شرکتهای نفتی و گازی تولید می‌شود و با توجه به کاهش تقاضای نفت و گاز، میزان تولید هم کاسته شده و در نهایت گاز متان کمتری به جو فرستاده شده است.

تولید گاز متان در سال 2020 حدود 70 میلیون تن بوده است که از منابعی چون فعالیتهای کشاورزی (حدود 25 درصد تولید) و نشست گاز ناشی از استخراج، تولید و توزیع گاز و نفت (حدود 60 درصد) بوده است.

لازم به ذکر گازهای اصلی که با اثر گلخانه‌ای خود باعث گرمای زمین می‌شوند اول دی اکسید کربن و بعد گاز متان است. متان زودتر از دی اکسید کربن از چرخه زیست خارج می شود اما اثر جذب گرمایی بالاتری دارد.

طبق اخطار آژانس بین‌المللی انرژی احتمال دارد با مهار ویروس کرونا انتشار گاز متان در جهان روند گسترده تری پیدا کند و باعث گرمایش فزاینده زمین شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل شیوع ویروس کرونا گرمای زمین دی اکسید کربن آلودگی هوا مازوت استیضاح ترامپ غربالگری جنین کبری خزعلی حسن قالیباف اصل گرمای زمین گاز متان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود