Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبرسلیم نژاد روز سه شنبه در بازدید نظارتی از منطقه سه کرج، افزود: چند نقشه‌ای را موضوعی فرابخشی  و متأسفانه قوانین شهرداری‌ها بازنگری نشده و کارایی خود را از دست داده‌اند.

وی بیان داشت: برای کاهش تخلفات ضرورت دارد استانداری  البرز فعالانه  طرح تفصیلی شهر کرج را تجزیه ‌و تحلیل و اقدام کند؛ چرا که این وضعیت برای سیما و منظر شهری و آرامش مردم مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: یکی از دلایلی که مالکان مبادرت به ۲ نقشه‌ای کردن ساختمان‌ها می‌کنند محدودیت‌هایی است  که در ضوابط طرح تفصیلی، تراکم و ضوابط شهرداری وجود دارد و مالکان به لحاظ استفاده بیشتر، خلاف ضوابط اقدام به تهیه نقشه غیررسمی با تراکم بیشتر ساخت‌وساز می‌کنند.

سلیم نژاد با بیان اینکه احداث بنا بیش ‌از حد مجاز نه تنها باعث برهم زدن تراکم ساخت ‌و ساز می شود، افزود: بلکه  در مواقعی موجب سایه‌ اندازی و اشراف در ساختمان‌های هم‌جوار شده و نظام و قوانین شهرسازی را مختل می‌کند که در درازمدت تضییع حقوق مالکین همجوار و شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: چند نقشه‌ای به خاطر موانع شهرسازی و برخی ضوابط شهرسازی و عدم استانداردسازی‌ها درحال اجرا بوده و این در حالی است که ساخت‌وسازها با اصول شهرسازی منافات دارد.

وی اظهارداشت: جلوگیری از تخلف مالک در عدم اجرای ساخت‌ و ساز بر مبنای نقشه غیررسمی قانونی‌ترین راهکاری بوده که مالکین را مجبوربه احداث ساختمان طبق نقشه رسمی کرده و از تخلف آنان جلوگیری کند.

برچسب‌ها کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای شهر کرج شهرداری کرج پروژه ساختمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج پروژه ساختمانی شهرداری کرج پروژه ساختمانی اخبار کنکور نقشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مقام‌های ایالات متحده ساخت بلندترین ساختمان آمریکا را تأیید کرده‌اند و برخلاف انتظارها، این آسمان‌خراش در نیویورک یا شیکاگو ساخته نخواهد شد؛ بلکه محل ساخت آن، اکلاهما سیتی، منطقه‌ای مستعد گردباد با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر است. اکلاهما سیتی مرکز ایالت اکلاهما و بیست‌ونهمین شهر بزرگ آمریکا است.

براساس گزارش زومیت، پروژه‌ی جسورانه‌ی ساخت آسمان‌خراش در اکلاهما سیتی، در ابتدا به عنوان دومین آسمان‌خراش بلند ایالات متحده مطرح شد. پس از ارائه‌ی طرح پیشنهادی، طراحان و سازندگان تصمیم گرفتند که دوباره بر سر میز نقشه‌کشی بنشینند و بهتر از قبل پیش بروند. برنامه‌ها در نهایت برای تبدیل طرح پیشنهادی به بلندترین ساختمان این کشور به‌روز شد و از آن زمان تاکنون، جزئیات تکمیلی بیشتری از طرح ارائه شده است.

برج لجندز، ۳۹ متر از مرکز تجارت جهانی یک در منهتن نیویورک بلندتر خواهد بود

محل ساخت آسمان‌خراش جدید که «برج لجندز» نام گرفته است، در محل پارکینگی در نزدیکی مسیر راه‌آهن و تأسیسات شرکت اجاره ماشین‌آلات آمریکایی یو-هاول قرار دارد. این برج ۵۸۱ متر یا ۱۹۰۷ فوت ارتفاع خواهد داشت. عدد نمادین ۱۹۰۷ به سالی اشاره دارد که اکلاهما رسماً عنوان چهل‌وششمین ایالت در ایالات متحده را به خود اختصاص داد.

برج لجندز ۳۹ متر از «مرکز تجارت جهانی یک»، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش فعلی ایالات متحده در جنوب منهتن نیویورک، بلندتر خواهد بود و پس از «مرکز تجارت جهانی پینگ ان» در شنژن، گوانگ‌دونگ چین، در رتبه‌ی ششم فهرست بلندترین ساختمان‌های دنیا قرار خواهد گرفت.

سه برج کوچک‌تر نیز در کنار ساختمان اصلی قرار می‌گیرد که هر یک ۱۰۵ متر ارتفاع خواهند داشت. این چهار ساختمان ۱٬۷۷۶ واحد مسکونی، مراکز خرید، مراکز تفریحی و همچنین، هتلی لوکس را میزبانی خواهند کرد.

سه برج کوچک‌تر در کنار برج اصلی لجندز

مراکز خرید و مراکز تفریحی برج لجندز

البته نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. به نظر می‌رسد که ساختن آسمان‌خراشی با این ارتفاع در شهری که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد (اگر کل منطقه‌ی شهری اکلاهما سیتی را در نظر بگیریم، حداکثر جمعیت حدود ۱٫۴ میلیون نفر است) از لحاظ اقتصادی آنقدرها هم منطقی نیست. بااین‌حال، اسکات متسون، طراح پروژه اخیراً اعلام کرده است که بودجه‌ی مورد نیاز برای تامین پروژه به ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار را دریافت کرده است.

علاوه بر این، وال‌استریت ژورنال گزارش می‌دهد که در جلسه‌ی اخیر برنامه‌ریزی شهری، نگرانی مبرم و مهم‌تر دیگری نیز مطرح شده است: آب و هوا. اکلاهما سیتی به بزرگی و شدت گردبادهای بی‌شمارش معروف است و طرح ساخت چنین آسمان‌خراش مرتفعی، انواع سناریوهای کابوس‌وار را به ذهن متبادر می‌کند.

راب بودتی، مدیر ارشد در شرکت معماری AO که مسئولیت طراحی پروژه‌ی برج لجندز را برعهده دارد، با در نظر گرفتن این نکته اطمینان‌خاطر داد که مهندسان برای پایداری بیشتر، مغزه‌ی بتنی حجیمی را در محیط چاه آسانسور نصب خواهند کرد و پنجره‌های آسمان‌خراش نیز می‌توانند بدون هیچ آسیبی در برابر نیروی گردباد مقاومت کنند. در واقع، بودتی معتقد است که برج لجندز در صورت وقوع گردباد، یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای پناه‌گرفتن در اکلاهما سیتی خواهد بود.

سازندگان و طراحان امید دارند که پروژه‌ی جسورانه‌ی بلندترین آسمان‌خراش آمریکا، گامی بلند به سمت آینده باشد و اکلاهما سیتی را به یکی از مقاصد گردشگری جهانی تبدیل کند.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898798

دیگر خبرها

  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد