Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@20:14:54 GMT

پیش بینی سرما و باد شدید در کرمان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۴۱۰۹

پیش بینی سرما و باد شدید در کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود در مناطق شرق و جنوبشرق کشور بین 12 تا 20 درجه کاهش دما داشته باشیم.

به گزارش ایسنا؛ "مجید سعیدی" امروز با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: از فردا، چهارشنبه و پنجشنبه دوم بهمن ماه سامانه‌های وزش شدید باد و کاهش شدید دما به کشور وارد می‌شود و کشاورزان و عشایر نسبت باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهند زیرا دو پدیده جوی پیش‌ رو احتمالا خسارت‌زا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پدیده اول حاکمیت جریان‌های سرد شمالی همراه با کاهش شدید دما و پایداری در استان است و پیش‌بینی‌ می‌شود در مناطق شرق و جنوبشرق کشور بین 12 تا 20 درجه کاهش دما داشته باشیم.

سعیدی تصریح کرد:  پدیده دوم وزش باد شدید و خیلی شدید در استان کرمان در روزهای پنجشنبه دوم بهمن‌ماه و جمعه سوم بهمن‌ماه با سرعت 70 تا 90 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده که خسارت‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف سوخت در تمام بخش‌ها توصیه کرد تا فعالان بخش کشاورزی تمهیدات لازم را برای حفظ محصولات خود داشته باشند که خسارت‌ کمتری به آنها از جمله مزارع و باغ‌های کشاورزی وارد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان بیان کرد: استفاده از کودهای مناسب، انتقال داده‌های کشاورزی به مکان مناسب، تسریع در انتقال محصولات برداشته شده به مکان‌های مسقف باید صورت گیرد و برای حفاظت سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، استخرهای پرورش ماهی اقدامات لازم در جهت تامین سوخت و کنترل دما انجام شود.

وی گفت: تهیه خوراک پرانرژی برای دام‌ها و ذخیره آب آشامیدنی برای مصرف روزانه دام‌ها با توجه به احتمال بالای یخ‌زدگی آب مورد تاکید است.

سعیدی به مرغداران تاکید کرد پایش آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را مدنظر داشته و انجام دهند و افزود: عایق‌بندی و حفاظت کندوهای زنبور عسل در برابر کاهش دما توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به وزش باد شدید، استحکام بخشی تاسیسات کشاورزی و شهری، تابلوها، داربست‌ها و بالابرهای ساختمانی باید مورد توجه باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/003DHx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور  با بیان اینکه  در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی مناطق کرمان و جنوب یزد ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود گفت: هشدار سطح زرد هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی غربی کشور صادر شده است.

وی افزود  : از امشب تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش‌بینی شده است.

ضیائیان با بیان اینکه در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد گفت:روز دوشنبه  در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

وی افزود: از اواسط هفته روز سه شنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور شده و در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی بارش‌ها رخ خواهد داد.

ضیائیان با بیان اینکه چهارشنبه سامانه بارشی ضمن فعالیت در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور