Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حسن یونسیان افزود: دوره ۶ ماه ابتدایی امسال ۹ شرکت بزرگ معدن و صنایع معدنی زیر نظر ایمیدرو درمجموع ۳۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشتند.

وی یادآور شد: ایمیدرو از ابتدای امسال، سیاست بومی سازی و توسعه ساخت داخل را ابلاغ و اهداف عملیاتی را از شرکت های زیرمجموعه دریافت و پایش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو دربومی سازی گفت: شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، ذوب آهن، فولاد هرمزگان،‌ معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد خراسان و آلومینای ایران در این مدت به ترتیب با تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز از سازندگان داخلی، علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان کشورمان، به اجرای برنامه بومی سازی پرداخته اند.

وی تاکید کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده این رقم مخصوص حوزه "تولید" است و بخش دیگری از سیاست بومی سازی در طرح های توسعه در حال اجرا است، از این رو با احتساب بخش "پروژه های توسعه ای" و به روزآوری اعداد و ارقام، مجموع صرفه جویی ارزی ایجاد شده،‌ افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در بومی سازی پیش از این با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه بومی سازی، تصریح کرد: مذاکره با جهاد دانشگاهی در زمینه بومی سازی خطوط ریخته گری فولادسازی، برگزاری جلسات در چارچوب تکمیل نیازهای قطعات و تجهیزات ارزبر و فناورانه شرکت ها برای ثبت در سامانه بومی سازی و نیز مذاکرات متعدد با مرکز توانمند سازی صنعت فولاد برای ارائه برنامه های عملیاتی به ایمیدرو، از جمله این اقدامات است که به زودی به انعقاد قراردادهای عملیاتی منتهی خواهد شد.

وی افزود: برگزاری جلسه با اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات برای تولید ماشین آلات مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی و نیز برگزاری نمایشگاه بومی سازی، امضای قرارداد بین فولاد مبارکه، جهاد دانشگاهی و فولاد اکسین برای تولید فولادهای خاص، بخش دیگری از اقدام های انجام گرفته در زمینه بومی سازی است.

برچسب‌ها ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت اخبار کنکور صنایع معدنی بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۴۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا