Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه دستورالعمل ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی در ذیل کمپین همسایه هم ابلاغ شده است، گفت: این کمپین ابعاد مختلف میدانی و تبلیغاتی داشته و در سطح مناطق شهر تهران، در دو بخش تسهیل‌گری (8 شهرک) و ترویج‌گری (22 محله مناطق 22 گانه) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهردای تهران، محمدرضا جوادی یگانه پیرو دستور شهردار تهران مبنی بر ابلاغ پروژۀ ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی،که همچنین دستوراالعمل اجرای آن نیز ابلاغ شده است، بیان کرد: این کمپین، با داشتن شوراهای هماهنگی و سیاستگذاری که وظیفۀ برنامه‌ریزی‌ها، سیاستگذاری‌های ستادی را بر عهده دارند و همچنین دبیرخانه‌های منطقه‌ای که مسئولیت هماهنگی و نظارت بر فرایند اجرای طرح را در هر منطقه برعهده خواهد داشت، فعالیت خواهد کرد.
وی افزود: این کمپین در سه حوزۀ قوانین و حریم خصوصی، همسایگی و مشارکت و محیط زیست با تاکید بر مدیریت و کاهش پسماند اجرا می شود که بر تغییر رفتار شهروندان، به منظور ارتقای رفتارهای شهروندی ایشان، متناسب با سبک زندگی در شهرهای جدید و در جهت مسائل و چالش‌ها شهری و اجتماعی تاکید دارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مباحث قوانین و حریم خصوصی در این طرح شامل قوانین و توافقات، حقوق و مسئولیت‌ها و تعاملات و روابط مطلوب است، تصریح کرد: در مبحث همسایگی و مشارکت 4 محور بهداشت، نظافت و زیباسازی محیط همسایگی، توجه به اقشاری همچون سالمندان، کودکان و زنان در محیط همسایگی، تقویت روابط همسایگی در عین توجه به ملاحظات مربوط به زندگی در کلانشهر تهران و ایجاد بسترهای شناسایی مسائل مشترک و تقویت روحیه مطالبه‌گری و مشارکتی مورد تائید است.
وی اظهار داشت: در موضوع محیط زیست و مدیریت و کاهش پسماند، فعالیت گروه‌های هدف مختلف در حوزۀ های کاهش تولید پسماند و بهره‌گیری از الگوهای مصرف کیسه های پارچه ای و تفکیک صحیح پسماند و استفاده از ظرفیتهای جدید برای تحویل پسماند خشک، مشارکت و توسعه فضاهای سبز محیطی و برگزاری فستیوال های محله‌ای با رویکرد توسعۀ ایده های محیط زیستی از جمله هوای پاک، زمین پاک و ... مطرح شده است.
جوادی یگانه خاطرنشان کرد: تیم‌های تسهیلگری در هرمنطقه در راستای تشکیل گروه‌های کوچک محلی، پویش‌های محلی و اجرای فعالیت‌های خرد اجتماع‌محور فعالیت کرده و کمک می‌کند تا مشارکت مردمی در طرح انجام شود، همچنین تمامی مناطق 22 گانه برای اجرای بخش ترویجگری دارای کارویژه‌های متناظر با سه محور طرح هستند؛ در مناطق این گروه، محور «قوانین و حریم خصوصی» فعالیت ویژۀ بخش ترویجگری است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس، نوید خالقی اظهار کرد: از زمان اجرایی شدن دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری از اواخر خرداد ماه ۱۴۰۰ تاکنون، تعداد ۱۹ موافقت اصولی تأسیس شرکت کارگزاری در بازار سرمایه، صادر شده که ۱۱ مورد توانستند با احراز شرایط دستورالعمل، به مرحله تأسیس و ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده و ۱۰ شرکت کارگزاری، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: مطابق دستورالعمل، شروع به فعالیت شرکت‌های کارگزاری طی ۴ مرحله صورت می‌گیرد و شرکت کارگزاری پس از «دریافت موافقت اصولی، تأسیس شرکت کارگزاری، دریافت مجوزهای فعالیت شرکت کارگزاری و عضویت نزد ارکان بازار سرمایه» می‌تواند خدمت رسانی و فعالیت خود را آغاز کند.

وی با بیان این که اکنون با توجه به شرایط بازار درخواست‌ها برای تأسیس شرکت کارگزاری در نوسان است، گفت: بعد از کارگزاری‌های جدیدالتاسیس «پویان، هامرز، آسمان، اعتبار تابان، راهین، یزدان و آرتان» اخیراً سه شرکت جدیدالتاسیس به مرحله دریافت مجوز فعالیت رسیده‌اند.

خالقی تصریح کرد: مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «پاداش و پویش» در بهمن ماه ۱۴۰۲ صادر شد که عضویت نزد ارکان بازار سرمایه را هم گذرانده شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: در روزهای آینده نیز مجوز فعالیت شرکت جدیدالتاسیس «ایده آل» صادر خواهد شد و این کارگزاری پس از طی مراحل اداری می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند. همچنین شرکت کارگزاری «خردمند» نیز مجوز تأسیس کارگزاری را از سازمان دریافت کرده است و نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و سازمان به عنوان نهاد مالی به ثبت رسیده است.

خالقی با تاکید بر این که در حال حاضر هیچ‌گونه درخواستِ باز بلاتکلیف برای تأسیس شرکت کارگزاری وجود ندارد، گفت: هم اکنون در صنعت کارگزاری هیچ صفی برای دریافت مجوز وجود ندارد و متقاضیانی که برای تأسیس کارگزاری درخواست می‌دهند پس از تکمیل مدارک خود وفق دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری و گذراندن تشریفات قانونی و مقرراتی مندرج در همان دستورالعمل نتیجه به متقاضیان اعلام می‌شود و متقاضیانی که موافقت اصولی از سازمان دریافت می‌کنند باید تأییدیه‌های لازم را برای اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل پیشنهادی وفق دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی مصوبه شورای عالی بورس، دریافت کنند.

وی با اشاره به این که حدود ۸ درخواست برای تأسیس کارگزاری در جریان است، تاکید کرد: برخی از این درخواست‌ها نواقصی داشته که برای تکمیل پرونده به متقاضیان بازگردانده شده، برخی در حال تکمیل توسط متقاضیان بوده و برخی دیگر در مرحله مصاحبه هستند.

تشخیص کارگزاری‌های مجاز

رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هر شخصی اعم از مشتریان، سهامداران و بانک‌ها که با شرکت‌های کارگزاری در ارتباط هستند، می‌توانند اطلاعات مربوط به لغو و صدور مجوزها را با مراجعه به سامانه نهادهای مالی دارای مجوز به نشانی CFI.SEO.IR با جستجوی نام شرکت کارگزاری مدنظر از حوزه فعالیت شرکت کارگزاری و معتبر بودن مجوزهای آنها اطمینان حاصل کنند.

کد خبر 6088951 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • اجرای طرح ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان
  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی