Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@23:05:47 GMT

قانونمندی؛ شاخصه شوراهای اسلامی استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۵۶۹۳

قانونمندی؛ شاخصه شوراهای اسلامی استان سمنان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب عصر امروز در کارگاه آموزشی کارشناسان مشورتی هیأت‌های تطبیق استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۴ تا نیمه نخست سال ۹۹ تعداد جلسات تشکیل‌شده هیأت تطبیق در استان سمنان یک‌هزار و ۸۵۷ مورد بوده است.

وی افزود: تعداد مصوبات بررسی‌شده در این جلسات ۲۴ هزار و ۳۳۹ مورد و تعداد موارد اعتراضی به مصوبات شورا چهار هزار و ۱۴۸ مورد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان عنوان کرد: بیشترین درصد اعتراض به مصوبات مربوط به سال ۹۷ با ۲۳ درصد و کمترین اعتراض به مصوبات مربوط به سال ۹۶ است.

شهاب گفت: بیشترین جلسات برگزارشده هیأت تطبیق در نیمه نخست سال ۹۹ مربوط به شهرستان دامغان و کمترین جلسات برگزار شده هیأت تطبیق در زمان یاد شده مربوط به شهرستان سرخه است.

وی افزود: بیشترین مصوبات بررسی‌شده در نیمسال نخست سال جاری مربوط به شهرستان شاهرود و کمترین مصوبات مربوط به شهرستان آرادان است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: به‌طور متوسط ۱۰ درصد مصوبات شوراها در نیمه نخست سال جاری مورد اعتراض هیأت تطبیق قرار گرفته است.

شهاب گفت: با بررسی‌های اجمالی متوجه می‌شویم که شورای اسلامی شهرهای استان سمنان قانونمند هستند و بیشترین فراوانی اعتراض به مصوبات شورا به ترتیب مربوط به عدم ارسال مستندات قانونی و مدارک مربوط به مصوبات شورا است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان امور شهری قانونمندی شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران نسبت جنسی ولادت استان در سال ۱۴۰۲ را ۱۰۷ اعلام کرد و اظهار داشت: از کل ولادت‌های این مدت هفت هزار و ۴۵ مورد پسر و ۶ هزار و ۵۹۱ مورد دختر است.

وی ادامه داد: از میان ۵۱۱ واقعه چندقلوزایی استان، ۲۴۰ مورد دوقلوزایی، ۹ مورد سه قلوزایی و یک مورد چهار قلوزایی است.

پاسالار، شهرستان بوشهر با ۸۳ مورد و شهرستان دشتستان با ۴۷ مورد دوقلوزایی را دارای بیشترین آمار چندقلوزایی استان عنوان کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، به سه قلوهای استان هم اشاره کرد و گفت: از ۹ مورد سه قلوزایی استان، ۵ مورد مربوط به شهرستان بوشهر، ۲ مورد مربوط به شهرستان دشتستان، یک مورد مربوط به شهرستان گناوه و یک مورد مربوط به شهرستان عسلویه است.

پاسالار، اضافه کرد: تنها چهارقلوی استان در سال گذشته مربوط به شهرستان کنگان بود که ۳ نوزاد پسر و یک نوزاد دختر بنام‌های ناصر، یاسر، مهدی و رقیه می‌باشند.

کد خبر 6099361

دیگر خبرها

  • توسعه هر منطقه‌ مرهون بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های اجتماعی است
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • شوراهای اسلامی در احصاء مطالبات مردم و ارائه راهکار برای رفع چالش‌ها پیشگام باشند
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • شهادت رئیس هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره قالیباف
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استان سمنان رتبه سوم اجرای نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • ۵۱۱ چند قلو زایی در استان بوشهر ثبت شد
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات