Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسن درخشان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: طرح شهید سلیمانی با عنوان "مسجد، سنگر سلامت" از ۲۰ آبان در خراسان رضوی آغاز شد و از زمان اجرای طرح یادشده در خصوص آمار ابتلا، بستری و فوتی با کاهش چشمگیری رو به رو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله اهداف طرح "مسجد، سنگر سلامت" شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی، پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول تیم حمایتی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از دیگر اهداف طرح یاد شده است.

درخشان افزود: از زمان شروع طرح، ۳۳ هزار و۸۴۶ مورد رهگیری انجام و آموزش‌های لازم به خانواده‌ها داده شد تا موارد مشکوک و مثبت تا زمان بهبودی، در قرنطینه کامل باشند.

وی با بیان این که ۶۰ هزار و ۸۸۶ مورد آزمایش مولکولی هم در قالب این طرح انجام شده است ادامه داد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۶۴۱ مورد مثبت بوده است. همچنین از ۳۳ هزار نفر از اطرافیان این افراد هم تست سریع کرونا گرفته شده است.

مسوول تیم حمایتی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت ۱۰ هزار و۸۷۳ بازدید مشترک و ۵۸ هزار و ۶۵۲ نظارت مشترک هم انجام شده که نتیجه آن صدور بیش از  چهار هزار و ۶۴۴ اخطار و ۷۲۰ مورد مهر و موم بوده است.
درخشان افزود: مردم نباید تصور کنند که با رسیدن به وضعیت آبی همه‌چیز تمام شده است. تجربه نشان داده که هر وقت غفلت شده موج جدید کرونا از راه رسیده است. به خصوص این که نوع‌ انگلیسی این ویروس نیز در برخی از کشورها در حال انتشار است و این موضوع نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

براساس اعلام رسمی تاکنون یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۳۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۹۷۳ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقشار حاشیه پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقشار حاشیه اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو 100  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال