Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@04:11:48 GMT

در کمیسیون های تخصصی مجلس چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۳۵۹۳۳

در کمیسیون های تخصصی مجلس چه گذشت؟

خبرگزاری فارس: علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 30 دی) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون ادامه طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور با حضور نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و دستگاه های اجراییی مربوطه مورد بحث قرار گرفته و برخی پیشنهاد هم بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از تصویب کلیات این طرح در صحن مجلس مقرر شد تا این طرح به صورت دو شوری بررسی شده فلذا جهت بررسی پیشنهادات و نظرات مجددا به کمیسیون بازگشت. کمیسیون نیز از روز گذشته بررسی مجدد جزئیات این طرح را آغاز کرد که 5 ماده آن در روز گذشته بررسی شده بود؛ تاکنون اصلاحات جزئی و عبارتی در در این طرح اعمال شده است.

حدادی در باره تغییرات صورت گرفته در این طرح خاطرنشان کرد:‌ با نظر نمایندگان عضو این کمیسیون ترکیب هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌ها اصلاح شد به طوری که پیش از این شورای نگهبان و دفاتر نظارت و بازرسی در استان‌ها که عضو این هیات بودند حذف شده و به جای آن یک نفر معتمد حقوقدان به همراه رئیسی دادگستری استان به این ترکیب افزوده و به همراه 3 نماینده مجلس به عنوان ناظر پارلمان کار نظارت بر انتخابات شوراها در استان‌ها را بر عهده خواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد: در جلسه بعدی این کمیسیون، بررسی مجدد جزئیات این طرح به پایان خواهد رسید و برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد که بررسی آن بعد از تعطیلات هفته آینده صحن علنی مجلس مورد بررسی نمایندگان در صحن قرار خواهد گرفت.

 

مصوبه کمیسیون اجتماعی برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر خبر داد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح استفساریه ماده 21 که قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون در جریان بررسی این استفساریه تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در ادامه این جلسه طرح پایدارسازی درآمد سازمان تأمین اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

بابایی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اهمیت این موضوع رسیدگی به جزئیات این طرح در اولویت کاری کمیسیون قرار دارد و در جلسات آینده مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود:‌ همچنین در این جلسه طرح به کارگیری 4200 ناظر صندوق بیمه کشاورزی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ایرادات آن اصلاح شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: این طرح از سوی شورای نگهبان مغایر به اصول 3 و 75 قانون اساسی دانسته شده بود که ایراد شورای نگهبان به این طرح در جلسه امروز کمیسیون رفع شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون های تخصصی مجلس کمیسیون اجتماعی مجلس سخنگوی کمیسیون امروز کمیسیون شورای نگهبان قرار گرفت مورد بحث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟

به گزارش «تابناک»، علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مراعا ماندن تصمیم‌گیری درباره تعیین دومین روز تعطیل آخر هفته لایحه‌ اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری در کمیسیون اجتماعی، گفت: پیوست‌های اقتصادی این لایحه تقریباً مشخص شده‌ است اما پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی آن هنوز به صورت جامع بررسی نشده است؛ به همین دلیل نیز کمیسیون لایحه مذکور را فعلاً مراعا نگه داشته تا با استفاده از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌ها و کانون‌های اصلی تصمیم گیری در کشور بتوانیم تصمیمات خوبی در این زمینه بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جزئیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته تا پیش از پایان دوره مجلس یازدهم در صحن مجلس رسیدگی می‌شود؟ اظهار کرد: اعلام نظر نهایی کمیسیون اجتماعی درباره این لایحه نیازمند برگزاری یک الی دو جلسه دیگر است؛ با این حال با توجه به اینکه یک جلسه نیز با آقای قالیباف رئیس مجلس جهت جمع بندی در این زمینه برگزار شود، این احتمال وجود دارد که در این دوره جزئیات بررسی لایحه مذکور به صحن برسد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اجتماعی مجلس دهم شورای اسلامی در آبان ۱۳۹۸ اجرای طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و کاهش ساعت کاری در سراسر کشور را تصویب کرده بود، اما بررسی آن به عمر مجلس دهم نرسید. با این حال در مجلس یازدهم این طرح با اصلاحیه‌ای مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به جای پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی کلید خورد. همان زمان هم این موضوع مطرح شد که هدف دولت از تعطیلی سراسری روزهای پنجشنبه در کشور، ایجاد اوقات فراغت برای خانواده و فراهم‌شدن شرایط برای سفرهای کوتاه‌مدت به‌منظور رونق گردشگری و ایجاد نشاط در خانواده‌ها بوده، اما از سوی دیگر جمعی از نمایندگان طرحی را تدوین کردند که بر اساس آن شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کلیات این لایحه موافقت کردند، اما درباره روز دوم تعطیلی تصمیم گیری بر عهده کمیسیون اجتماعی مجلس سپرده شد و در جلسه روز یکشنبه ۲۶ فروردین کمیسیون اجتماعی، اعضای این کمیسیون با موافقت دولت، پنجشنبه‌ را به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین کردند؛ تصمیمی که با مخالفت و انتقاد بسیاری از فعالان بخش خصوصی مواجه شد.

بر اساس تقویم منتشر شده از سوی مجلس شورای اسلامی، صحن مجلس طی هفته آتی ۳ روز جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن بعد از یک هفته تعطیلی جهت حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تا روز ۲ خرداد، ۶ روز دیگر تشکیل جلسه خواهد داد؛ بنابراین در صورتی که طی ۹ جلسه باقی مانده، کمیسیون اجتماعی تصمیم نهایی خود را درباره لایحه‌ اصلاح ماده ۷۸ قانون خدمات کشوری به صحن ارجاع ندهد، عملا این لایحه نهایی نخواهد شد و رسیدگی تا به امروز آن صرفا اتلاف وقت بوده است و برای نهایی شدن باید در مجلسی دیگر دوباره از ابتدا روندی را که گذرانده است طی کند.

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق