Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد غلامی رئیس انجمن موسیقی استان قزوین درباره جایزه ملی عارف گفت: این رویداد قرار است در قزوین برگزار شود، اما به‌صورت ملی از تمام نقاط کشور می‌توانند آثار خودشان را ارسال کنند و موضوع اصلی جایزه ملی عارف، تصنیف است و حول این مسئله می‌چرخد.

غلامی افزود:کمک به ایجاد فضای ذهنی و زبانی نو در ترانه‌ها و تصنیف‌های ایرانی، شناسایی استعدادها و ارزیابی توان هنری کشور در حوزه تصنیف و ترانه، توجه به موسیقی ایرانی در جهت توسعه فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی و اندیشه‌ ورزی و ارتقاء ذائقه فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر موسیقی ایرانی از دیگر اهداف جایزه ملی عارف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن موسیقی استان قزوین گفت: یکی دیگر از اهداف این رویداد، پاسداشت عارف قزوینی شاعر و تصنیف‌ساز و ترانه‌سرای بزرگ کشور و سازنده بسیاری از آواهای ماندگار همچون "از خون جوانان وطن لاله دمیده" است.

او اضافه کرد: این رویداد دو بخش اصلی دارد که در بخش اول هنرمندان می‌توانند تصنیف‌های خود را که تاکنون منتشر نکرده‌اند ضبط کنند و اجرای تصویری آن را بفرستند که شامل تمام فرم‌های تصنیف می‌شود و بخش دوم شامل آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌هایی است که مجوز دارند و در دو سه سال اخیر منتشر شده‌اند که در این بخش، رقابت به‌صورت جداگانه و در همان قالب‌ تصویر است.

به گفته غلامی،در هر دو بخش، آثار داوری می‌شوند که البته داوران فعلاً انتخاب نشده‌اندو به نفرات اول تا سوم جوایز و مبالغی نیز اهدا خواهد شد.

رئیس انجمن موسیقی استان قزوین گفت:زمان پایان ثبت نام و ارسال آثار به نخستین دوره جایزه ملی عارف را ۲۲ بهمن‌ماه ماه ۱۳۹۹ و زمان اختتامیه و اعلام نتایج را ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ اعلام کرد.

او گفت: علاقه‌مندان و آهنگسازان کشور برای دریافت اطلاعات بیشتر و مطالعه کامل فراخوان و شرکت در این رویداد می‌توانند به وبگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به نشانی ghazvin.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

نخستین دوره جایزه ملی عارف این رویداد با همکاری دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، خانه موسیقی ایران، استانداری و شهرداری و سازمان برنامه‌ و بودجه استان قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی تصنیف عارف تولیدات هنری انجمن موسیقی انجمن موسیقی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین

ایسنا/قزوین شناخت تیم‌های برتر مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قزوین، فوتسالیست قزوینی در تیم لیگ برتری مس سونگون و قهرمانی رکابزن قزوینی در رقابت‌های کوهستان بانوان اهم اخبار امروز ایسنا از ورزش قزوین است.

در رقابت‌های کشتی آزاد قزوین بر سکوی قهرمانی ایستاد و الوند و تاکستان هم دوم و سوم‌ شدند. در مسابقات کشتی فرنگی هم تیم‌های قزوین، آبیک و  محمدیه صاحب عناوین اول تا سوم شدند.

در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان استان ۱۲۰ کشتی‌گیر در خانه کشتی قزوین با هم رقابت کردند. نفرات برتر این رقابت‌ها دهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه عازم تهران محل برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی کشور می‌شوند.

فوتسالیست قزوینی در تیم لیگ برتری مس سونگون

به گزارش ایسنا، «محمد نجف‌زنگی» فوتسالیست قزوینی فصل گذشته گهر زمین سیرجان به تیم مس سونگون ورزقان پیوست. نجف زنگی سابقه بازی در تیم‌های لیگ برتری و اردوهای ملی را در کارنامه دارد.

قهرمانی رکابزن قزوینی در رقابت‌های کوهستان بانوان
 
«ستایش قلی‌پور» در رقابت‌های کراس کانتری دوچرخه کوهستان جوانان بر سکوی نخست ایستاد. «طاهره پورحیدری» نایب رئیس هئیت دوچرخه سواری استان هم سرداور قزوینی این رقابت‌ها بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند
  • زائران قزوینی راهی مدینه النبی شدند + فیلم
  • زائران قزوینی در مدینه النبی + فیلم
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه