Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه از تحریم مقام های ارشد دولت آمریکا بواسطه نقش و دخالت در اقدامات تروریستی و ضد حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران و اتباع ایرانی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه؛ سعید خطیب زاده تصریح کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه» مصوب مجلس شورای اسلامی، تعدادی از اشخاص آمریکائی را به دلیل ارتکاب جنایات تروریستی، ترویج و حمایت از تروریسم که تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است و نیز به دلیل نقض قواعد اساسی و اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله حقوق بشر، در فهرست تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خطیب زاده افزود: مقامات ارشد آمریکا شامل دونالد ترامپ رئیس جمهور، مایک پمپئو وزیر امور خارجه، مارک اسپر وزیر دفاع سابق، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع، استیون منوچین وزیر خزانه داری، جینا هسپل رئیس آژانس مرکزی اطلاعات (سیا)، جان بولتُن مشاور سابق امنیت ملی، برایان هوک رئیس سابق گروه اقدام علیه ایران و نماینده سابق ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، الیوت آبرامزنماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران و آندریا گاکی مسئول اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (اوفک) افرادی هستند که از امروز در فهرست تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند.  سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این اشخاص بدلایلی همچون صدور دستور و راهبری عملیات ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان، سازماندهی و حمایت از اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران، اقدام به ایجاد، تامین مالی، ارائه تسلیحات و آموزش به گروه‌های تروریستی، حمایت همه جانبه از سرکوبگری‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه اقدامات تروریستی این رژیم در ترور دانشمند شهید محسن فخری زاده، اعمال تحریم‌های ظالمانه، غیر قانونی و یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران واقدام عامدانه جهت تحمیل شرایط خاص زندگی بر ایرانیان، از جمله، از طریق ممانعت از دسترسی آنان به غذا، دارو، خدمات و تجهیزات پزشکی، پشتیبانی از رژیم‌های سرکوبگر منطقه و حمایت از جنایات علیه بشریت و جرائم جنگی رژیم‌های مذکور در یمن، ارتباط فعالانه و همه جانبه با گروهک تروریستی منافقین و حمایت سیاسی، تبلیغاتی و فرهنگی از این گروهک که اقدامات تروریستی متعددی علیه منافع دولت و شهروندان جمهوری اسلامی ایران مرتکب شده است، مورد تحریم قرار گرفته اند.  خطیب زاده اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران یادآوری می‌نماید که طبق مبانی حقوقی بین المللی، اعمال تحریم‌های یک جانبه (اقدامات زورمدارانه یک جانبه)، نقض فاحش اصول بنیادین حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد و برخلاف حقوق بین الملل، از جمله، حقوق بین الملل بشردوستانه بوده و مانع از تحقق حقوق بشر می‌گردد. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران، حق خود در اتخاذ تدابیر لازم در مقابله با اعمال متخلفانه بین المللی آمریکادر همه زمینه‌ها محفوظ می‌دارد.  سخنگوی وزارت امور خارجه در خاتمه اظهارات خود از انتشار بیانیه تفصیلی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص جرائم اشخاص امریکائی یاد شده در اولین فرصت ممکن خبر داد. برچسب ها: مقام های ارشد ، امریکا ، تحریم ، ایران ، تروریست ، حقوق بین الملل ، نقض

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مقام های ارشد امریکا تحریم ایران تروریست حقوق بین الملل نقض جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی وزارت امور خارجه حقوق بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد. 

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بورل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

 مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد. 

جوزپ بورل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده استگفت‌و‌گوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه قطرتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند