Web Analytics Made Easy - Statcounter

میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور مهاجمان به ساختمان کنگره را «تحریک» کرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، این سخنان میچ مک کانل در حالی بیان می‌شود که مجلس سنا پس از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ قرار است جلسه محاکمه او به اتهام «تشویق به شورش» را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میچ مک کانل طی چهار سال گذشته از متحدان نزدیک دونالد ترامپ بود.

او روز سه شنبه در صحن مجلس سنا گفت: «اراذل و اوباش با دروغ تغذیه شده بودند. رئیس جمهوری و دیگر افراد قدرتمند آنها را تحریک کرده بودند. آنها تلاش کردند تا با استفاده از ترس و خشونت یک رویه خاص را در یکی از ارکان حکومت فدرال متوقف کنند.»

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با ۲۳۲ رای در مقابل ۱۹۷ رای طرح استیضاح دونالد ترامپ را تصویب کرد. نانسی پلوسی، رئیس این مجلس باید این طرح را برای رسیدگی و برگزاری جلسات محاکمه دونالد ترامپ به مجلس سنا بفرستد.

در جریان یورش دو هفته پیش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا پنج نفر کشته شدند.

دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میچ مک کانل حمله به کنگره آمریکا دونالد ترامپ مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت، پلوسی با تلاش برای مقصر دانستن مسکو در موج اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا به مردم کشورش توهین می‌کند.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا اعتراضات حمایتی از فلسطین در سراسر آمریکا و دانشگاه های این کشور را به گردن روسیه انداخت.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلوسی همچنین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ایرلندی RTE اذعان کرد که احساسات طرفدار فلسطین می‌تواند بر حمایت بایدن در جریان رای‌گیری ریاست ‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهور روسیه خواهان انتخاب نامزد احتمالی جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با اشاره به گفته‌های پلوسی گفت: «این گفته‌ها را فقط می‌شود به عنوان توهین به آمریکایی‌ها و بی‌اعتنایی به دموکراسی تلقی کرد.»

در ماه ژانویه ۲۲۴، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از اف.بی.آی خواست تا در مورد تامین مالی گروه‌های طرفدار فلسطین تحقیق کند و ادعا کرد که درخواست‌های آنها برای آتش‌بس در غزه «پیام پوتین» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند