Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزینه پیشنهادی بایدن برای تصدی وزارت امنیت داخلی روز چهارشنبه و یک روز قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب آمریکا در جلسه بررسی صلاحیت خود از سوی سنا وعده داد که اگر رای بیاورد، اجازه نخواهد داد حادثه ای مثل یورش ۶ ژانویه به کنگره تکرار شود.

به گزارش برنا، آلخاندرو مایورکاس به نمایندگان سنا قول داد که در قامت وزیر امنیت داخلی دولت آمریکا، هر آنچه در توان دارد برای جلوگیری از وقوع حوادثی نظیر یورش به کنگره انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین گزینه لاتین تبار تاریخ آمریکا برای تصدی وزارت امنیت داخلی گفت: اگر رای اعتماد بگیرم، هر آنچه در توان دارم انجام خواهم داد رویدادهای تلخ اخیر که باعث توهین به قانون و اهانت به مکانی که به عنوان یکی از ستون های دموکراسی آمریکا محسوب می شود، دیگر تکرار نشود؛ حوادثی که باعث شد تعدادی جان خود را از دست بدهند و باعث ترس و وحشت اعضا و کارکنان کنگره شد.

مایورکاس که در دوره دولت باراک اوباما از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی آمریکا فعالیت می کرد، با اشاره تهدیدهایی نظیر حملات سایبری، تغییرات آب و هوایی ، شیوع بیماری های همه گیر و بطور خاص شیوع کرونا که آمریکا در شرایط کنونی با آن مواجه است، متعهد که در تمام این زمینه، از هیچ تلاش برای تامین و تقویت امنیت آمریکا دریغ نکند.

او پیش از سخنرانی در حضور جمعی از نمایندگان سنا، سوگند یاد کرد  که در سخنانش حقایق را بیان کند و به آن متعهد بماند.

این سیاستمدار لاتین تبار همچنین متعهد شد درصورتی که سکان هدایت وزارت امنیت داخلی آمریکا را برعهده بگیرد، تعاملی جامع و سازنده با دیگر نهادهای کشور از جمله مجلس سنا داشته باشد و اجازه ندهد که اختلاف نظرها، مانع از همکاری بین این وزاتخانه و دیگر دستگاه ها و نهادها شود.

مایورکارس در پاسخ به سوال یکی از سناتورها مبنی بر اینکه مهم ترین اولویت های او در در وزارت امنیت داخلی چه خواهد بود، به شیوع بیماری کووید -۱۹ و حملات سایبری به عنوان دو مورد از جدی ترین تهدیدها برای آمریکا اشاره کرد و گفت که مسئولانه برای مقابله با چنین تهدیدهایی تلاش و مبارزه خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال سناتورها که چی درسی باید از تهدید شیوع ویروس کرونا در آمریکا گرفت، گفت: ما باید بیاموزیم که در برخورد با تهدیدها، برخوردهای حزبی را کنار بگذاریم و هر دو حزب باید در کنار هم و با همکاری و تعامل با یکدیگر به مقابله با تهدیدها بپردازند.

گزینه بایدن برای تصدی وزارت امنیت داخلی تاکید کرد: متعهد می شوم که برای خدمت به کشور و مردم آمریکا، مسئولانه عمل کنم و مثل کسانی نباشم که هر روز به گوشه از کشور سفر می کنند و فقط روبان قیچی می کنند.

سناتور ران جانسون از حزب جمهوری خواه یکی از سوال کنندگان از مایورکاس بود. این سناتور با طرح سوالی چالشی درباره مسئله مهاجرت به آمریکا که در روزهای اخیر نیز سوژه خبرهای زیادی در آمریکا بوده، سعی کرد مایورکاس را بطور جدی به چالش بکشد.

این سناتور جمهوری خواه که اسناد و مدارک زیادی حاوی ارقام و اعداد و نمودارها درباره مهاجرت ها به امریکا در دوره اوباما به همراه داشت، موضوع جدا کردن والدین از کودکان مهاجر را مطرح کرد با طرح این مسئله که در دوره دولت باراک اوباما نیز چنین مسائلی در مورد مهاجران وجود داشته است، از مایورکاس خواست توضیحاتی در این باره ارائه دهد.

مایورکاس با بیان اینکه شخصا با موضوع جداکردن کودکان از والدین مخالف است، توضیحاتی در پاسخ به سوال این سناتور داد که نتوانست او قانع کند و از جانب این سناتور جمهوری خواه متهم به تناقض گویی و عدم ارائه پاسخ شفاف شد.

مایورکاس در پاسخ به سوالی درخصوص پناهجویان و این که آیا وزارت امنیت داخلی آمریکا رفتاری عادلانه با آنها خواهد داشت، با تاکید بر اینکه او یک حقوقدان است و به قوانین احترام می گذارد گفت پناهجویانی که دارای شرایط تعیین شده در قانون باشند، پذیرفته می شوند و آنهایی که هم واجد شرایط نباشند، پذیرفته نخواهند شد. او درباره جزئیات این موضوع توضیح بیشتری نداد.

وی در پاسخ به این سوالی در خصوص اینکه ورود مهاجران غیرقانونی به ویژه در شرایط کنونی که شیوع کرونا مشاغل زیادی را نابود کرده و به خطر انداخته است، می تواند امنیت شغلی مردم آمریکا را بیشتر به خطر بیاندازد، گفت: قطعا شرایط و امنیت مردم آمریکا ، نخستین اولویت ما خواهد بود.

مایورکاس متعهد شدکه با کنگره در زمینه اصلاح قوانین مربوط به مهاجرت همکاری سازنده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت امنیت داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۳۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • واکنش تهیه‌کننده «نون خ» به اعتراض یک خواننده درباره استفاده بی‌اجازه از آثارش +فیلم
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند